Notícies Notícies

El nou bibliobús Puigdon

El proper divendres 16 de setembre s'inaugura un nou Bibliobús de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona: el Puigdon. Rep el nom de la muntanya de 1.207 metres del municipi d'Alpens.

Amb aquest nou vehicle ja són 10 els bibliobusos de la Diputació de Barcelona que donen servei a 110 municipis, amb prop de 161.000 habitants. La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona estarà integrada a més per per 225 biblioteques.

El Puigdon, concretament, donarà servei a 11 municipis: El Brull, L'Esquirol, Lluçà, Muntanyola, Perafita, Prats de Lluçanès, Santa Eulàlia de Riuprimer, Tagamanent, Tavèrnoles, Viladrau i Vilanova de Sau. En funció de la població, alguns municipis tindran servei setmanal i altres quinzenal.

El nou vehicle, de 10 metres de llarg i una alçada de 3'5 metres, conté uns 2.800 documents per a préstec d'un fons inicial de 5.000 documents que s'aniran renovant periòdicament.

Rep el suport de la Biblioteca Joan Triadú de Vic i suposa una millora a les rutes dels bibliobusos Guilleries i Tagamanent que s'han reestructurat per augmentar algunes freqüències de pas.

El vehicle disposa d'una pantalla gegant per a diferents usos, màquina d'autopréstec, tres tablets perquè puguin utilitzar els usuaris, així com servei de cobertura wifi. Serà un banc de proves de projectes i iniciatives que després es podran posar en pràctica a altres bibliobusos.

I si pots apropa't a Viladrau. A les 17.30 h. del dia 16 de setembre es fan actes pels més petits. T'ho passaràs d'allò més bé, ja que el Gènius i la Valentina donaran la benvinguda al nou bibliobús. A més presentaran i dinamitzaran totes les activitats i narraran un conte sorpresa.

Tant els petits com els grans podeu deixar la vostra felicitació o desig pel nou bibliobús a la Torre de les felicitacions.
Tothom que vulgui podrà fer-se una foto amb el nou bibliobús al Photomarc.

I per últim, podreu descobrir el bibliobús per dins.

Més informació:
14/09/2016 10:53h