13è Concurs de Punts de Llibre

La Biblioteca i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana us conviden a participar en la tretzena edició del Concurs de Punts de Llibre que es regirà per les bases següents:

BASES DEL CONCURS
1.Participants
Hi podran participar totes les persones que ho vulguin, i de totes les edats.

2. Categories
1a: fins a 7 anys.
2a: de 8 a 10 anys.
3a: d’11 a 16 anys.
4a: de 17 a 99 anys, o més.
5a: Premi al millor treball conjunt de classe per les escoles.
6a: accessible.

3. Tema
El tema del 2024 és: ELS PIRATES
Enguany, en commemoració del centenari de la mort d’Àngel Guimerà (1845-1924) us proposem il·lustrar els punts de llibre amb imatges relacionades amb la pirateria marítima: vaixells, pirates, tresors, botins, tripulació, el mar, illes, ports, etc. En definitiva, us podeu inspirar en tot allò relacionat amb aquest tema.
Amb l’escull d’aquesta temàtica, volem fer un homenatge a una de les obres més significatives d’Àngel Guimerà: “Mar i Cel”, una història d’amor impossible entre un pirata sarraí i la jove cristiana que ha capturat en el darrer abordatge.

4. Característiques dels punts de llibre
El format que s’ha de presentar serà de 5 x 21 cm., sobre cartolina, il·lustrat per una sola cara, sense límit de colors. També pot ser en digital.
Els dibuixos han de ser inèdits. Es valorarà l’originalitat i els trets d’autenticitat de cada edat, els adults no han de fer els punts dels infants.

5. Com s’ha de presentar?
Cada participant podrà presentar un màxim de dos punts de llibre.
A la part del darrere del punt de llibre i escrit a llapis, constarà el nom, l’edat, l’adreça i el telèfon de la persona participant. En el cas que s’enviï des de les escoles, caldrà afegir a aquestes dades el nom de l’escola i el curs.
S’haurà de lliurar en un sobre tancat.

6. Calendari de lliurament, premis i exposició
Els punts de llibre es lliuraran a la Biblioteca com a termini màxim el 27 de febrer de 2024, i s’exposaran del 7 de març al 13 d’abril.
El lliurament de premis serà el dimarts 19 de març.
Els punts de llibre guanyadors queden a disposició de l’organització del concurs.
Els treballs no premiats, que s’hagin entregat a la Biblioteca, es podran recollir durant el termini de dos mesos un cop finalitzi l’exposició. Les escoles retornaran als alumnes participants els punts realitzats a classe.

7. Jurat
El jurat estarà format per persones vinculades a la vida cultural i educativa del municipi.

8. Premis
Els punts guanyadors i els segons premis de cada categoria, s’editaran i distribuiran com a punts de llibre de la Biblioteca de Santa Eulàlia de Ronçana de l’any 2024. En cada punt editat es mencionarà l’autor, l’edat i la categoria.
També s’editaran dos punts seleccionats de les classes premiades.
Hi haurà fins un total de 25 premis, que valoraran la tècnica, la creativitat, o l’originalitat.
Tots els premiats rebran una bossa exclusiva amb un lot de regals, llibres i material de pintura gràcies a l’aportació dels comerços de Santa Eulàlia de Ronçana, algunes empreses locals i comarcals, i de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana.

9. Altres consideracions
No s’acceptaran els treballs que no compleixin els requisits recollits a les bases del concurs.
El Jurat és el responsable d’interpretar les presents bases i podrà resoldre aquells aspectes que no s’hi recullin.

10. Protecció de dades i cessió de drets d’imatge
10.1. Protecció de dades
Les dades de caràcter personal que constin a la participació seran tractades per l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana com a responsable i seran incorporades a
l’activitat de tractament corresponent. La finalitat del tractament de dades de caràcter personal serà la gestió i resolució d’aquest concurs.
Les dades relatives a les persones premiada es publicaran al web i xarxes socials de la Biblioteca, l’Ajuntament i a les emissions de Canal SET.
Les dades seran conservades durant la tramitació del procediment de concessió del premi i de les reclamacions que es puguin formular.

10.2. Cessió de drets d’imatge
Els/les participant/s atorguen el seu consentiment exprés per tal que l’Ajuntament, a través de la Biblioteca, i Canal SET, pugui difondre o publicar fotografies i vídeos efectuats, en què el/la participant i la seva obra aparegui i sigui clarament identificable, de manera íntegra o parcial, amb la finalitat única i exclusiva d’informació, divulgació i publicitat del Concurs, per qualsevol mitjà.

10.3. Dret a l’autodeterminació informativa
Els participants podran exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seves dades, de limitació i oposició al seu tractament davant l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, amb CIF P0824800G, amb seu a la Carretera de la Sagrera, 3, Santa Eulàlia de Ronçana, i correu electrònic ser@ser.cat.

11. Acceptació de les bases del premi
La participació en aquest concurs implica l’acceptació total d’aquestes bases per part dels participants. La decisió del jurat serà inapel·lable.
L’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana resoldrà qualsevol circumstància, interpretació o conflicte no previst per aquestes bases.
L’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana es reserva el dret a modificar, en cas que sigui necessari, els procediments establerts.

Biblioteca Casa de Cultura Joan Ruiz i Calonja
Regidoria de Cultura