Novetats Novetats

Camins de nit

Portell, Raimon

Barcelona : Barcanova, 2017

La Rut ha de fugir. De qui? Cap on? Per què? El lector sap el mateix que ella. Sap que no té cap altra opció, però no sap el motiu. Arrossega més incerteses que respostes. Els secrets envolten fins i tot aquells que ajuden la Rut, com ara el professor Argimon, en Marc, l'Anxova... Quin interès poden tenir, en la noia, els que la busquen?

L'Ocarina blava

Satz, Mario

Barcelona : Babulinka Books, 2017

Baba Ganush, un noi de dotze anys de Casablanca, té un dit màgic de colors capaç d’obrar prodigis. El seu avariciós oncle, l’Abu Kabir, mogut per l’enveja i la gelosia, el perseguirà per terra i mar per prendre­‐li el tresor. En Baba haurà de fugir armat només amb una vella bicicleta i una ocarina blava tallada en lapislàtzuli. Recorrerà tot Àfrica fins arribar a un poblat pigmeu on descobrirà el seu destí i una profecia per complir.

Dorothy

Sáez Castán, Javier

[Mataró] : A buen paso, 2017

Jonah i Martha viuen en una granja a Kansas. Martha passa tot el dia llegint seleccions del “Reader’s Digest” o qualsevol llibre que parli de l’evolució i de la vida. Jonah l’escolta i normalment es deixa convèncer per la claredat d’arguments de la Martha. El dia que un petit tornat es forma en el patí de darrera de casa seva decideixen adoptar-lo. L’anomenaran Dorothy i els hi canviarà la vida per sempre.

18/10/2017
  • Ernest i Celestina, músics de carrer

Ernest i Celestina músics de carrer

Vincent, Gabrielle

Barcelona : Kalandraka, 2017

Una altra història sobre les peripècies d’un ós bondadós i d’una ratolineta amb molta iniciativa. Tots dos viuen modestament en una vella casa que necessita reparacions, i per poder pagar les  obres,  la Celestina proposa a l’Ernest que toquin el violí al carrer.

Mitjana (0 Vots)

L'Estiu i la tardor al regne d'Escampeta

[Barcelona] : Pack Màgic, DL 2016

Durant les nits d’estiu, en Bonifaci festeja la reina Eloïsa i la seva filla i els seus amics voldran impedir que es casi amb aquest mentider que segur que alguna se n’empesca. A la tardor, quan s’esborrin les històries dels llibres d’Escampeta, s’embarcaran en mil peripècies per tal de no avorrir-se i trencar el malefici d’en Bonifaci i la banya d’unicorn.

13/09/2017

El Ratolí i la muntanya

Gramsci, Antonio,

Santander : Milrazones, 2017

És la història d’un ratolí que es beu la let de l’esmorzar d’un nen. Quan el nen desperta i plora de gana, el ratolí demana llet a la cabra, que no pot donar-la-hi si no pastura abans. Però el prat no té herba, ni la font aigua... tot està destrossat per la guerra i l'especulació. El ratolí promet en nom del nen que plantarà arbres quan sigui gran, i tothom es posa a treballar perquè el nen pugui esmorzar... i el poble recupera la seva vitalitat anterior.

15/09/2017

¡Mira al cielo!

Alonso Peña, José Ramón

Barcelona : Juventud, 2017

Quants estels hi ha a l’univers?, qui va inventà el primer telescopi?, què animals han viscut a l’espai?, de quin color és el cel de Neptú?, o quantes llunes té Saturn?. Aquestes i moltes altres preguntes sobre l’espai i l’exploració espacial les podràs trobar en aquest llibre. Mira al cel i .... qui no ha somiat mai en ser astronauta?

15/09/2017
  • L'actor Lucas Bilbo

L'Actor Lucas Bilbo

Burgas, Àngel

Barcelona : Edebé, 2017

Ningú va ser conscient de la desaparició de la Rut el dia que va passar. Aquell matí havia anat a classe, però pel a la tarda no va aparèixer a l’assaig de teatre. L’endemà tampoc va anar a classe. Aviat els seus companys es van adonar que alguna cosa estranya passava: els professors estaven nerviosos i, a mig matí, es va presentar la policia. El rumor es va estendre com la pólvora: La Rut Fàbregas ha desaparegut! La policia està interrogant els seus amics al despatx del director! Quin misteri s’amaga rere aquesta desaparició? Quina relació té amb qui, anys després, es convertiria en un famós actor? Llegeix el primer capítol.

14/09/2017

La Inmortal

Ruiz Garzón, Ricard

Barcelona : Edebé, 2017

Premi Edebé de literatura infantil 2017

Judit està a punt de fer 12 anys i dibuixa molt bé. Viu amb la seva mare i el seu avi a Ginebra, però el seu pare, un famós pintor, va marxar a Hongria quan era petita. Judit està preparant-se per participar a un concurs de dibuix quan, inesperadament, els escacs es creuen a la seva vida i comença a aficionar-se. Judit jugarà  moltes partides, però una d’elles li canviarà la vida. La disputarà contra el senyor Aliyat, un estrany  mestre d’escacs nascut a l’Iran, qui es comunica per enigmàtiques notes. El senyor Aliyat és detingut en plena onada de terrorisme integrista i la partida d’escacs de la Judit arribarà a canviar les regles del joc. Llegeix el primer capítol.

14/09/2017

¿Te acuerdas?

Drvenkar, Zoran

[Santa Marta de Tormes] : Lóguez, cop. 2017

Un recorregut vital per la nostra infantesa, qui no recorda els dies feliços de la infància, carregats d’imaginació quan no hi havia presa per a aquesta parella d’avis que són els protagonistes de la nostra història. Junts recorren paisatges, coneixen follets, esperen a que amaini la pluja sota un arbre i es fan amics de divertits animals. Mil i un records que tindrem quan passin molts anys i mirem enrere moments màgics que no oblidarem.

13/09/2017