Repte Gènius Repte Gènius

Algunes biblioteques de la Xarxa s'han engrescat en un projecte que d'alguna manera és un antecedent del Passaport de la lectura. Pots començar de la mateixa manera, has de llegir uns llibres que tries sobre una proposta de la biblioteca  i omplir les seves fitxes . Hauràs de contestar unes preguntes relacionades i d'aquesta manera obtindràs el segell que es posa a la plantilla de lectures. Has de votar a la màquina de gèneres per saber si ets valent com la Valentina, aventurer com en Gènius, t'agrada riure com al Bit o ets tot un investigador com en Playme.

Tens l'opció de participar a un concurs de microrelats amb un conte breu on apareguin els personatges del Món Gènius acompanyat d'un dibuix. També es fa un gran dictat amb paraules que apareixen al conte El Llamp màgic i per últim tens l'opció de recomanar les teves lectures a la resta de nens, les recomanacions es pengen a la pròpia biblioteca.

L'acte final és una gran festa amb tots els participants com la que es farà el 23 de setembre de 2017 a Sant Pol de Mar, on es va anunciar d'aquesta manera l'inici del Repte.

Passaport de lectura Passaport de lectura

En Gènius i els seus amics et proposen un repte, estàs preparat? Et donem la benvinguda al Club Gènius dels lectors viatgers!

Vés a la teva biblioteca més propera i demana el teu únic i intransferible Passaport de lectura.

ENDAVANT VIATGER!

Es tracta d'una llibreta personal en forma de passaport. Un cop la tinguis a les teves mans emplena les teves dades. Pots posar una foto teva o potser amb un bonic dibuix fet per tu ja és suficient. Procura sentir-te identificat amb ell.

Ja estàs preparat per començar aquest viatge que et permetrà descobrir que llegir és divertit i emocionant.

Tria qualsevol llibre per començar el viatge! Si està perdut recorda que el teu bibliotecari/a pot escollir un llibre que sigui perfecte per a tu. També et poden ajudar suggerint-te alguns dels centenars de llibres que hem recomanat a l'apartat de recomanacions del portal Gènius.

Cada pàgina del passaport inclou una petita fitxa que hauràs d'omplir amb els llibres que has triat llegir. Per cada lectura feta rebràs unes enganxines divertides dels personatges del portal infantil de les biblioteques, el Gènius, que podràs col·leccionar i enganxar al teu passaport, fins a completar el quadern, amb un total de 6 llibres llegits, sis fitxes omplertes i els sis adhesius corresponents enganxats cadascú al seu lloc. En aquest moment hauràs completat l'aventura amb el Gènius i els seus amics.

Si has aconseguit les sis enganxines ets un autèntic lector segurament hauràs connectat amb els protagonistes, hauràs sentit les seves emocions i vist el món amb els seus ulls.

Et recomanem que conservis el teu passaport, t'acredita com autèntic lector. Pensa que a les fitxes pots valorar quant t'ha agradat cadascuna de les lectures.

Tingues present que sempre podràs recordar què és el que més t'ha agradat de cada llibre que has llegit, repassant el que vas dir a les fitxes de lectura.

FELICITATS

Has completat el repte dels lectors viatgers!

Però això només és el principi...

La biblioteca és plena de viages per descobrir!

Tens més jocs i aventures al portal... Gènius

Vés a llibres

Vés a Gènius