Santa Susanna. Biblioteca

Núria Basart Bagot
Data d'inauguració:  20 de maig de 2017

Inauguració

L'acte d'inauguració de la biblioteca Vall d'Alfatà serà dissabte 20 de maig a les 12 del migdia.

Estarà presidit per l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, acompanyat per la Corporació municipal, el Sr. Jusèp Boya, Director General d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni de la Generalitat de Catalunya i el Sr. Martí Pujol, Vicepresident tercer i president delegat de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona.

Us convidem a visitar les instal·lacions i celebrar junts aquest esdeveniment. Agrairem que feu extensiva aquesta invitació a familiars i amics.

Han estat uns mesos de feina intensa i gratificant a parts iguals. Dissabte coneixereu aquest equipament i a partir de dilluns 22 estrenarem de ple el servei bibliotecari. Esperem retrobar-vos com a usuaris a la biblioteca Vall d’Alfatà.

Edifici

El centre cívic de Santa Susanna, de 2.770 m2, és la seu de la biblioteca municipal, d'un hotel d'entitats, del casal d'avis, del de joves i de diferents sales de formació.

La biblioteca té accés propi i ocupa una superfície útil de 955 m2 distribuïts en dues plantes, amb serveis d'acollida i promoció, àrea de música i imatge, un espai polivalent, una zona infantil, una zona general i un àrea de treball intern.

L'edifici incorpora criteris mediambientals i serà eficient des del punt de vista energètic, a través de plaques solars i la reutilització de les aigües grises de lavabos i dutxes.

Entrar a formar part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona garanteix un servei de qualitat imprescindible per a la transformació social de Santa Susanna. Dóna la igualtat d’oportunitats a l’accés a la informació i dota de noves oportunitats culturals, de lleure i formatives a la població.

Estiu Hivern
Dilluns De 15.30 a 20.30 De 15.30 a 20.30
Dimarts De 9.30 a 13.30 i de 15.30 a 20.30 De 15.30 a 20.30
Dimecres De 9.30 a 13.30 i de 15.30 a 20.30 De 9.30 a 13.30 i de 15.30 a 20.30
Dijous De 15.30 a 20.30 De 15.30 a 20.30
Divendres De 15.30 a 20.30 De 15.30 a 20.30
Dissabte Tancat De 9.30 a 13.30

L'horari d'estiu comença el dia: 15 de juny

Observacions de l'horari: ESTIU 2017: La biblioteca romandrà tancada el 23 de juny i del 7 al 15 d'agost (vacances i festius locals)

L'horari d'hivern comença el dia: 15 de setembre

Observacions de l'horari: TARDOR/HIVERN 2017: la biblioteca romandrà tancada els dies 7 i 9 de desembre.

L'horari d'estiu comença el dia: 15 de juny

Observacions de l'horari Estiu: ESTIU 2017: La biblioteca romandrà tancada el 23 de juny i del 7 al 15 d'agost (vacances i festius locals)

L'horari d'hivern comença el dia: 15 de setembre

Observacions de l'horari Hivern: TARDOR/HIVERN 2017: la biblioteca romandrà tancada els dies 7 i 9 de desembre.

Pel que fa a l’origen del nom: El primer esment de l'actual terme de Santa Susanna es va fer amb el nom de la vall o riera d'Alfata el 20 de desembre de l'any 1021, tal com apareix en un document sobre una donació al monestir de Sant Pol i que es conserva a l'Arxiu de la Corona d'Aragó. Alfata és un nom àrab que remet sense cap mena de dubte al sentit de "victòria" i com a forma verbal significa "conquerir". Podria recordar una cabdal campanya de l'emir de Tortosa al 911 en què va arribar a destruir la vella Empúries, va envair l'interior de Catalunya pujant per la Tordera fins a Maçanet (un nom d'origen àrab també) i va emprendre una batalla important prop de Sant Pol (Santa Susanna?) on es va destruir el monestir. En aquest segle XI l'amplada de la vall i la seva situació oberta convertia Santa Susanna en un lloc fronterer idoni per l'establiment de la pagesia.

Notícies Notícies

Agenda Agenda