Activitats Activitats

Escape Room a la biblioteca amb La Fura dels Baus (Projecte Èpica)

Vols crear un Escape Room des de cero? I després posar-lo en marxa amb joves de Badalona?

El projecte Èpica a les biblioteques és un curs adreçat a joves d’entres 12 i 16 anys on aprendràs a crear un Escape Room amb eines transmèdia i de forma col·laborativa. El curs consta de 12 sessions d’aprenentatge actiu a través de les noves tecnologies, la creativitat i el coneixement de les biblioteques.

El projecte el desenvolupa La Fura dels Baus a través de la Fundació Èpica, una entitat sense ànim de lucre que ofereix un espai d’aprenentatge multidisciplinari entorn de les arts escèniques, establint una relació entre humanitats, art, ciència i tecnologia.

Aquest curs, un veritable taller de creació, es basa en una nova eina de comunicació transmèdia per a dispositius mòbils, utilitzada en diferents espectacles per grans companyies com La Fura dels Baus o petites companyies emergents com LOVE.pas à deux. L’eina permet crear històries i dinàmiques associades a ser transmeses a través del mòbil a l’audiència en forma de text, àudios, vídeos, colors… i de forma segmentada (en funció de l’edat dels usuaris, el grup, el gènere…). A través de la nova eina proposada, podràs generar històries en forma d’activitat lúdica: un Escape Room basat en la mateixa biblioteca i els seus continguts, i després mostrar-ho a la ciutat on altres joves podran participar de l’experiència en viu.

Les sessions es realitzaran de febrer a maig, els dies següents: 14, 21 i 26 de febrer, 5, 12, 19 i 26 de març, 2, 9 i 25 d'abril, 2 i 9 de maig. L'horari és de 17.30 a 19.30h.

Si vols participar adreçat a la biblioteca! Recorda que cal inscripció prèvia, compromís d’assistència i participació activa.

A més de a la Biblioteca Llefià-Xavier Soto  (e-mail: b.badalona.lle@diba.cat – tlf.: 93 383 29 70) aquesta activitat també es realitzarà en diferents dies a:

Biblioteca Canyadó: e-mail: b.badalona.ca@diba.cat – tlf.: 934 61 47 89

Biblioteca Sant Roc: e-mail: b.badalona.sr@diba.cat – tlf.: 93 460 12 57

Aquest projecte forma part del programa BiblioLab de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que desenvolupa accions que tenen com a finalitat l’accés al coneixement a través de l’experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn.

Organitza: Diputació de Barcelona, La Fura dels Baus, Ajuntament de Badalona i Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona.

14/02/2019 - 09/05/2019
Periodicitat: Setmanal