Novelty
Tots els nens senten, en els primers anys de la seva vida, una necessitat innata d'aprendre. No obstant això, són molts els que en arribar a l'escola frenen la seva creativitat, semblen no encaixar i mostren símptomes d'ansietat i de frustració. Qué està passant? Per Catherine Gueguen, pediatra, especialista en comunicació no verbal i un nom de referència en l'educació dels més petits, la causa es troba en un model educatiu obsolet, centrat en les relacions de poder, la disciplina i el càstig, i això, per al cervell d'un nen -immadur i fràgil en grau màxim-, és molt perjudicial. En opinió de Gueguen, l'única forma de canviar el sistema és replantejar, i sobretot reivindicar, la figura del professor, i la clau per a això és l'empatia.
El professor ha de fomentar per sobre de tot l'empatia: escoltar, respectar i animar l'alumne a expressar les seves emocions, siguin com siguin aquestes. En definitiva, fer de l'aula un lloc on el nen o l'adolescent se senti segur, valorat i estimat. El resultat, com demostren els centenars d'estudis científics i els testimonis que acompanyen aquest llibre, no pot ser més encoratjador: el nen no només se sent més content, més compromès i participatiu a l’aula, sinó que també experimenta una millora en el seu rendiment escolar.
*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals