Batman : la historia del caballero oscuro rec. juliol 2013 - Gènius

Ruta de navegación

Busca libros, música y cine al Catálogo Aladí

Los bibliotecarios recomiendan

Batman : la historia del caballero oscuro

Cosentino, Ralph

Madrid : Kraken, DL 2011

Tots coneixeu a Batman i sabeu que és un superheroi vestit com un ratpenat que defensa la llei i lluita contra els criminals a la ciutat de Gotham amb l'ajuda del seu amic Robin.

Però sabeu qui és realment Batman? On viu? Per què lluita contra els malfactors? Quins són els seus enemics més perillosos?

Aquest còmic adreçat als més joves, Batman, la historia del caballero oscuro, us donarà resposta a totes aquestes preguntes i esbrinareu alguns dels seus secrets.

Us atreviu a llegir-lo?

Recomanat per Joan Giménez Benaque de la Biblioteca Tecla Sala de L'Hospitalet de Llobregat .

23/09/2019

Francisco Ibañez

Ibáñez tenia una feina segura com a empleat de banca després d'haver començat com a nen dels encàrrecs però la seva passió era el dibuix. Amb només 20 anys va publicar els seus primers treballs i només un any després va entrar a treballar a l'editorial Bruguera, en aquell moment la més important en el sector del còmic. Només l'abandona amb la seva desaparició a la dècada dels 80. Edicions B seria la firma que es quedaria amb tot el fons editorial anterior.

L'any 1958 crea a Mortadel·lo i Filemó dos detectius que seran els seus personatges més famosos i aceptats. Durant una dècada protagonitzen històries curtes però a partir de 1969 comencen a viure llargues aventures rodejats d'una sèrie de personatges fixos sempre amb la realitat com a inspiració i adaptant-se als canvis que va patint la societat i la realitat del país.

En las bibliotecas encontrarás:

Destaquem algunes aventures en concret, pots veure la primera de llarga durada (Sulfat atòmic) una molt popular (el tirà) i com dibuixa sobre temes actuals (eleccions) o té el costum de fer participar als dos agents a esdeveniments esportius importants a nivell mundial, com Mundials de futbol i Jocs Olímpics. Al catàleg Aladí trobaràs moltes historietes més:

Un cop havia creat als que definitivament serien els seus personatges emblema va treballar altres sèries igualment enginyoses i divertides que en els últims temps ha anat abandonant per la gran demanda que tenen els "Mortadel·los" i per una lògica devallada del ritme de treball amb el pas del temps. Rompetechos, Sacarino, 13 Rue del Percebe, Pepe Gotera Y Otilio i Tato Chicha i Cladoveo són altres personatges que va treballar. Com a curiositat dir-vos que a ell el que més li agrada és Rompetechos.