Novetats Novetats

Tant de gust de conèixer-lo, senyor Fabra

Bernal, M. Carme

Barcelona : Abadia de Montserrat, 2018

Any Pompeu Fabra

Per commemorar el 150 anys del naixement d’en Pompeu Fabra s’ha editat aquest llibre en lectura fàcil.

Pompeu Fabra ha estat, sens dubte, l'estudiós de la llengua catalana més destacat del segle XX. Va dedicar bona part de la seva vida a la modernització d'una llengua que havia quedat feta malbé al llarg dels segles. Et convidem a conèixer la vida i l'obra d'aquest lingüista que, amb el seu esforç, va aconseguir fer del català una eina útil al servei de tota la societat.

La Noia de la caravana

Gual Vadillo, Xavier

Barcelona : Fanbooks, 2017

La Laura, una adolescent de setze anys, marxa de cap de setmana amb en Kilian, el noi que li agrada. Tot i que ella sent una mica de por, passen la nit en una caravana d’un càmping abandonat. Però l’endemà el noi ha desaparegut, i la Laura comença a fer descobriments estranys: petjades desconegudes a terra, piles de fils de coure que apareixen i desapareixen, missatges que l’insten a fugir escrits a l’entrada de la caravana... La Laura viurà una sèrie d’aventures cada cop més perilloses fins a aconseguir resoldre el gran enigma en què s’ha vist involucrada i vèncer el monstre que l’assetja, que li és molt més proper del que ella es pensava.

Un Tresor a la neu

MacSwigan, Marie

Barcelona : Viena, 2017

A Noruega, tothom recorda encara l’hivern del 1940. Soldats alemanys van ocupar el país i van arribar fins i tot al recòndit poblet de Riswyk, on vivia en Peter Lundstrom i la seva família. Escapolir-se del control dels soldats nazis semblava del tot impossible... fins que l’oncle Victor va explicar a en Peter com podien burlar l’enemic i ajudar a salvar Noruega. Fes un tastet.

20/04/2018

El Senyor Oriol

Baas, Thomas

[Sant Cugat del Vallès] : Símbol, 2017

El senyor Oriol duu una vida tranquil·la, sense sobresalts, i és feliç així. Però, un dia, el seu únic amic desapareix. Molt preocupat, se'n va a cercar-lo fins al cor d'una jungla exuberant que ha envaït la ciutat. I si aquest viatge extraordinari permetés els dos amics emprendre el vol i trobar la felicitat?

Líneas

Lee, Suzy

Albolote : Barbara Fiore, cop. 2017

Un artista dibuixa una línia amb el llapis, els patins d’una nena segueixen aquesta línia, de sobte ens trobem davant d’un estany congelat. Pàgina rere pàgina, ens movem seguint el moviment que crea el ball de la nena damunt del gel. Però la caiguda inesperada de la nena, ens obliga a preguntar-nos: què és real i què es fantasia? Anima’t a descobrir-ho!!

Espabila, chaval

Poó Gallardo, Pablo

Barcelona : Temas de Hoy, cop. 2017

Un llibre per a adolescents que haurien de llegir els pares.

Pablo Poo és un professor d'institut que s'ha fet molt popular per una carta que va escriure als seus alumnes, «Carta per als meus alumnes suspesos», que es va fer viral a les xarxes i de la qual tots els mitjans de comunicació s'han fet ressò .

Amb un missatge molt senzill, directe i que connecta amb els joves d'ESO i Batxillerat, l'autor explica en aquest llibre les veritables dificultats de la vida i la importància dels estudis, amb un text  molt motivador per als joves amb el qual els pares es veuran molt identificats. Tractarà el tema de l'educació amb un punt de vista molt quotidià: per què cal estudiar, què ha de fer un alumne per aprovar, la mandra d'anar a classe i com superar les relacions d'alumne i professor.

Un llibre que no deixarà indiferents ni als pares ni als docents.

*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

05/04/2018
    Mitjana (0 Vots)

Parir : el poder del parto

Olza, Ibone

Barcelona [etc.] : Ediciones B, 2017

Parir, el poder del parto no és un manual mèdic sinó un assaig sobre l'experiència més vital per la que pugui passar una dona, des del punt de vista d'aquesta i del nadó, i des del respecte més absolut. «És interessant preguntar-se el per què de tot això. Per què el part té aquesta intensitat psíquica? Per què les hormones que el dirigeixen són les mateixes que produeixen la vivència amorosa? Vull pensar que la resposta està aquí, en l'amor. L'amor entre mares i fills o filles, l'amor com a base de tot el desenvolupament social i comunitari” diu l’autora.

Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

05/04/2018

Animalades de cine

[Barcelona] : Rita & Luca, DL 2017

És una versió lliure de faules populars amb sentit de l’humor i enginy.  Sis petites històries universals: “el corb i la guineu”, “la granota que es volia fer tan gran com un bou”, la gallina, l’elefant i la serp”, “rumors” i “el pingüí”.

• El món és casa meva

El Món és casa meva

Brami, Maïa

Barcelona : Zahorí Books, 2017

Entre l’àlbum i el documental, aquest llibre és un viatge al voltant del món vist pels nens. Cada nen explica la seva vida quotidiana: casa seva, la seva escola, la seva família, els seus plats favorits, les festes tradicionals. Moltes oportunitats per al lector de descobrir diferents cultures, climes, usos i costums d’altres països.

Fora de guió

Padilla de Juan, Arturo

Barcelona : Fanbooks, 2017

La Iraida, una noia madrilenya, comença a treballar en una botiga de roba de luxe de La Roca Village. Un dia topa amb un anunci d’una web, Onlyfriends, que ofereix amics a canvi d’una quota mensual. La web promet que una sèrie de persones aniran sorgint en el teu dia a dia sense que se t’adonis. L’única condició és que mai no els pregunti si treballen per a la web...