Novetats Novetats

Sweet Sixteen

Heurtier, Annelise

Lleida : Pagès, 2017

Una història basada en fets reals. Inici de curs de 1957 L'institut amb més prestigi d'Arkansas accepta estudiants negres per primera vegada. Són nou, disposats a provar-ho. Són dos mil cinc-cents, disposats a impedir-ho.

La  Molly, és una noia que ha crescut al costat de la seva mare i la seva avia en un ambient de segregació racial que no ha canviat des de l’abolició de l’esclavitud. La Molly formarà part d’un petit grup de nois i noies que per primera vegada van a estudiar a una escola de secundària pública reservada, com totes les escoles dels EEUU, fins llavors per als alumnes blancs.

Llegeix les primeres pàgines.

20/11/2017

Héroes

Richter, Jutta

[Santa Marta de Tormes] : Lóguez, cop. 2017

Els petits herois del Camino del Río:  “Uns valents nens impedeixen un gran foc”, es podia llegir en grans titulars en el diari local. Però, la realitat és molt diferent. Felix, d’onze anys, i les seves amigues Corina i Mia no han apagat el foc. Tot el contrari, ells mateixos l’han provocat amb la simple intenció de viure una aventura. Una persona del poble, un conegut alcohòlic, es denunciat com a principal sospitós d’haver provocat l’incendi, els tres amics es troben amb el conflicte moral que determinarà la relació entre ells.

17/11/2017

Missió impossible

Castanyer i Angelet, Xavier

Barcelona : Abadia de Montserrat, 2017

Una missió impossible, una aventura colossal, plena de sorpreses i situacions que us deixaran sense respiració, misteris insospitats i, sobretot, acció, molta acció. En Roc i la Bruna són dos germans que viuen a la Catalunya de la Prehistòria. Disposats a tot per salvar el seu clan, els nostres protagonistes desafiaran els perills més inesperats enmig d'un paisatge agrest i imponent. Se'n sortiran?

17/11/2017

La Mentida

Grive, Catherine

Madrid : Siruela, cop. 2017

Aquesta és la història d’una nena que un bon dia diu una mentida. La mentida creix i l’empaita; i la nena haurà de trobar la clau per deslliurar-se’n. Llegeix un fragment.

15/11/2017

Niños sobreestimulados

Banderas, Alicia

Barcelona : Cúpula, 2017

Actualment tenim un gran afany per sobreestimular als nostres fills perquè siguin millors o més intel·ligents. L'ímpetu que molts pares tenen perquè els seus fills adquireixin majors destreses, habilitats i capacitats, lluny de perseguir aquest objectiu, pot minvar la seva salut. I les noves tecnologies han agreujat el problema.   En aquest llibre l’Alícia Banderas ens explica  els riscos que comporten l'excessiva estimulació i la hipereducació a la qual sotmetem als nostres nens i adolescents, i el seu impacte en el cervell del menor. Ens explica com educar els menors sense danyar-los i protegir-los dels perills que amaguen les noves tecnologies.

*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

23/10/2017

Empantallados

Moll, Santiago

Barcelona : Larousse, 2017

Una lectura sense falsos dramatismes ni tints apocalíptics de la nova realitat que ens envolta, plena de pantalles. Aquest llibre una visió sense prejudicis sobre la manera en què afecta la tecnologia i les infinites possibilitats que aquesta ofereix en el desenvolupament, aprenentatge, conducta i relacions dels infants i joves, i què poden fer i fins a quin punt han d'intervenir els pares, d'una banda, i la comunitat docent, per l'altre, per canalitzar positivament l'enorme flux d'informació i aquesta hiperconnectivitat en què aquells viuen. Pàgines molt dinàmiques, un format manejable i variades il·lustracions complementen aquest manual que aborda qüestions com: Uns més «nadius digitals» que altres ?, Com combatre els lladres de temps?, La tecnologia com a aliada de la vocació, la creativitat i el talent?  Infoxicats? No em diguis famós, digue’m Influencer ??

*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

23/10/2017

Vaiana

[Madrid] : Disney, cop. 2017

Fa molts anys en el món antic de les illes del sud del Pacífic, Vaiana, una princesa i experta navegant, parteix  a la cerca d’una illa llegendària per salvar al seu poble. Serà un viatge ple d’acció i aventures on trobaran enormes criatures marines, impressionants submóns i tradicions mil·lenàries.

Víkings!

Carpentier, Vincent

Madrid : Nórdica, 2017

Alerta, arriben els víkings! Ja deus saber que provenen de les terres fredes d’Escandinàvia, viatgen amb els seus vaixells enormes, els drakkars, amb cap de drac. Grans navegants i comerciants, des de finals del segle VIII fins a principis del X, van recórrer el nord d’Europa, remuntant rius i dominant ciutats. En aquest llibre en coneixeràs els costums, els déus, descobriràs com es relacionaven amb altres pobles i aprendràs que no eren tan bàrbars com pensem i que també van ser grans amants de la poesia i de contar històries, que recollien en obres anomenades sagues. T’apuntes al nostre viatge víking? Llegeix les primeres pàgines.

Camins de nit

Portell, Raimon

Barcelona : Barcanova, 2017

La Rut ha de fugir. De qui? Cap on? Per què? El lector sap el mateix que ella. Sap que no té cap altra opció, però no sap el motiu. Arrossega més incerteses que respostes. Els secrets envolten fins i tot aquells que ajuden la Rut, com ara el professor Argimon, en Marc, l'Anxova... Quin interès poden tenir, en la noia, els que la busquen?

L'Ocarina blava

Satz, Mario

Barcelona : Babulinka Books, 2017

Baba Ganush, un noi de dotze anys de Casablanca, té un dit màgic de colors capaç d’obrar prodigis. El seu avariciós oncle, l’Abu Kabir, mogut per l’enveja i la gelosia, el perseguirà per terra i mar per prendre­‐li el tresor. En Baba haurà de fugir armat només amb una vella bicicleta i una ocarina blava tallada en lapislàtzuli. Recorrerà tot Àfrica fins arribar a un poblat pigmeu on descobrirà el seu destí i una profecia per complir.