Jornada Llibre Llampec

Llibre Llampec reivindica i celebra la literatura infantil sense presses, aliena a modes i atemporal. Els llibres proposats han estat, per diferents motius, efímers i invisibles per a molts lectors i lectores. Ara es volen recuperar per fer-los lluir com es mereixen.

_______ MATÍ  _______

10 h Benvinguda.

10:15 h Taula rodona “Què fa que un títol passi desapercebut?”. Participants: Mar González (Babulinka Llibres), Carlos Manrique (La Topera) i Joan Rioné (Piscina, un petit oceà).

11:30 h Pausa

12 h “Llampec al rescat o com il·luminar àlbums que han quedat a les fosques”: Una sessió pràctica que donarà recursos i estratègies per treure el màxim de suc a alguns àlbums il·lustrats, especialment a aquells que han tingut un curt recorregut. Formació a càrrec d’Àgata Losantos, mediadora literària.

_______TARDA_______

18.00h  “Meravellosos llampecs”, narració de contes a càrrec d’Anna Casals. Narració de contes del projecte Llampec 2024, llibres atemporals que mereixen ser descoberts.

Públic familiar (+ 4 anys). Lloc: La Clariana del parc de les Glòries

PARTICIPANTS

Anna Casals (narradora i llibretera)
Actriu, narradora, llibretera, professora d’interpretació.
Com a narradora, fa més de 15 anys que comparteix històries amunt i avall. Li agrada pensar que a les sessions de narració les persones grans i petites, sobretot les petites, l’acompanyen a viatjar allà on els portin els contes, els poemes, els àlbums, les paraules, les il·lustracions.
Aquesta feina l’ha regalat moments únics i se sent orgullosa de poder transmetre i compartir diversió, emocions i imaginació. Orgullosa de saber que està posant el seu granet de sorra al foment a la lectura, a la cultura, al coneixement i a la fantasia. És la seva petita i feliç aportació.

Mar González (Babulinka Llibres)
Editora de Babulinka llibres, un projecte de vida nascut ara fa 10 anys. Una editorial independent especialitzada en literatura infantil i juvenil que va néixer amb la voluntat d’aportar una literatura infantil que plantegés als lectors una mirada interior i reflexionar sobre què podem aportar com a individus fer per a una societat millor. Interessats en la construcció dels lectors han construït el catàleg en base a col·leccions pensades per a les necessitats lectores específiques de cada franja: àlbum (3-7 anys); narrativa primers lectors (lectors 6-7-8) i narrativa juvenil il·lustrada (lectors 9-14 anys).  A més aquesta editorial creu i aposta pel talent del nostre país. El 80% del que han publicat és de producció pròpia.

Àgata Losantos (mediadora literària i editora)
Després de dedicar un parell de dècades a editar i traduir els textos més diversos, els últims anys en comptes de fer llibres encomana les ganes de llegir-los com a llibretera de la Isop i dissenyant programes i activitats de foment de la lectura.

Carles Manrique (La Topera editorial)
Professor de secundària, historiador i editor per accident, afirma que llegir i pensar en llibres el fa feliç, d’aquí la idea de crear una minúscula editorial d’àlbum il·lustrat, novel·les juvenils i qui sap que més en un futur.
La Topera és un projecte que pretén reivindicar la literatura sense presses i que posa el focus en narratives i veus diferents ja que creuen en el poder transformador de les històries i en la literatura desacomplexada.

Joan Rioné (Piscina, un petit oceà)
Editor de “Piscina, un petit oceà”, escriptor, historiador de l’art i director d’obres de teatre tan petites que caben a la butxaca petita dels pantalons.
“Piscina, un petit oceà” és un projecte editorial especialitzat en contes il·lustrats per a tots públics on es busquen històries, paraules, dibuixos… i els converteixen en llibres: -taaatxan!!-
La seva piscina és de mar salada i s’hi poden viure aventures extraordinàries. Un lloc per descobrir amb escafandre, en submarí o en vaixell. La seva piscina, com l’oceà, té un immens horitzó; lluny, molt lluny. Tots els processos (creatius, d’edició i d’impressió) esdevenen a prop de casa. Podem parlar d’un producte editorial amb “garantia de proximitat” que, com els tomàquets de l’horta, és sa, fresc i saborós!

Per a la jornada del matí cal inscripció prèvia al correu de la biblioteca El Clot-Josep Benet: b.barcelona.jb@diba.cat

L’activitat familiar de la tarda és d’accés lliure.

Del 7 de juny fins al 16 de juny tindran lloc activitats del Festival Llampec a diferents llibreries del país.

Durant el mes de juny podreu veure els llibres que formen part d’aquest “Llibre Llàmpec” en un dels aparadors de la Biblioteca El Clot – Josep Benet.

Organitza: Festival Llampec i Biblioteques de Barcelona.

07/06/2024
Barcelona - Sant Martí. Biblioteca El Clot - Josep Benet
Com arribar

Plaça de les Glòries Catalanes, 37-38 (Edifici DHUB)