Detall d’article - Gènius

Ruta de navegació

Article

TBO

Una de les obres que parlen de TBO

TBO és el nom d'una revista de còmics que es va crear ara fa 100 anys. Si el dia exacte de la publicació del primer número va ser un 11 de març o un 17 de març no ha quedat massa clar ja que la mateixa publicació aposta per aquesta última data però fa un temps es va fer una investigació que deia que la veritable data, era la primera de les proposades.

Els primers números no van ser massa populars. Però tot canvia a partir del número 9 amb grans diferències en el disseny i un nou director que treballa amb dibuixants de prestigi. Les vendes amb el pas dels anys s'anirien incrementant de manera molt ràpida.

Malauradament alguns anys s'ha deixat de publicar aquesta capçalera. Es divideix en sis èpoques diferents, l'última de les quals s'acaba l'any 1998. Les quatre primeres èpoques arriben fins l'any 1983 i només tenen una interrupció de caire històric (la Guerra Civil) . La cinquena etapa pertany a l'Editorial Bruguera que durant 1986 publica només set números fins la desaparició de la pròpia editorial i l'últim periode pertany a Ediciones B entre 1988 i 1998.

Al llarg de la seva existència es caracteritzava per fer un humor blanc poc reivindicatiu. Es destacava el costat amable d'una societat que durant molts anys va viure èpoques molt complicades. Es prenia distància amb d'altres publicacions conegudes més reivindicatives com Pulgarcito i Tio Vivo.

Per veure l'impotàrncia d'aquesta revista de còmics s'ha de dir que es va incloure el seu nom al Diccionari de la RAE per designar el conjunt de còmics. Molts anys enrere els nens del nostre país no deien còmics, deien "tebeos"

La Bibloteca de Catalunya organitza una exposició per commemorar els 100 anys de TBO, entre els dies 16 de març i 15 d'abril. D'altra banda, el Saló del Còmic, entre els dies 30 de març i 2 d'abril de 2017 tindrà un recorregut dividit en quatre parts per retre homenatge a aquesta publicació. El TBO a la Xarxa de Biblioteques Municipal:

100 años de TBO

El TBO de siempre

Ediciones TBO ¿Dígame?

Opisso

Una buena adquisición

Font d'informació:

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.