Detall d’article - Gènius

Ruta de navegació

L'hípica

Cursa de cavalls a Japó

Els cavalls són molt diferents entre ells, es poden classificar segons el seu temperament i en trobem moltes races (més de 80). Dintre dels cavalls de sang freda trobem el tranquil cavall perxeró, pel que fa als cavalls de sang tèbia, tenim l'elegant cavall andalús, i finalment com a exemple de cavall de sang calenta, trobem el temperamental cavall àrab.

És per això que alguns cavalls són entrenats per a l'hípica, i en alguns llocs els fan servir com a transport i/o per treballar als camps.

T'agraden els cavalls?, i els ponis? Saps que és l'hípica, oi?
Es tracta d'un esport que es practica amb l'ajuda d'un cavall o poni.

La persona que duu al cavall, rep el nom de genet en el cas dels nois, i amazones en el cas de les noies.

Els nens i nenes, competeixen en la disciplina de ponis, i ho fan en igualtat de condicions. Sabies que la diferència entre un cavall i un poni és la seva talla? Si fa més d'1'48 m és un cavall, i si està per sota d'aquesta mida, és un poni.

La característica principal de l'hípica, és la unió que s'estableix entre els nens i els ponis, la responsabilitat de cuidar un ésser viu..., i també aporta valors molt importants, com la disciplina, la responsabilitat i la superació.

Per poder muntar en un poni, és molt important anar ben equipat, tant el poni com la persona que el portarà. Cal portar un casc, una bona armilla de protecció, uns pantalons ajustats, unes botes i uns guants.

A Catalunya hi ha molts llocs on pots practicar l'hípica, com hipòdroms, escoles d'hípica, i fins i tot hi ha casals d'estiu on es fa aquest esport, i també es competeix, tant a nivell regional com nacional.

Si vols conèixer més coses sobre aquest tema, pots veure aquest vídeo:

L'hípica té diferents modalitats, l'equitació, la doma... a les que es valora com es domina el cavall. En canvi hi ha una sèrie de competicions de velocitat entre cavalls molt importants a nivell mundial.

Al llarg de l'any es disputen moltes curses de cavalls que s'han fet molt famoses, tant pels genets, com l'ambient que les envolta. Assisteixen actors de cinema, esportistes famosos, cantants, polítics... i la gent va molt elegant, amb vestits de luxe i barrets molt llampants...

Precisament el 3 de novembre comença la Copa Emirates de Melbourne (Austràlia), és coneguda com la "cursa que atura a la nació" pel seu seguiment, i se celebra a l'hipòdrom de Flemington.

Font d'informació:

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.