Image
Portada
Aquesta és la portada de la primera edició de Platero y yo.
Aquest clàssic de la literatura castellana és la tercera obra més traduïda a diferents idiomes i llengües del món després de La Biblia i El Quixot.
Algunes de les llengües a les que s'ha traduït són: afrikaans, alemany, àrab, braille, català, txec, xinès, Esperanto, estonià, filipí, finès, francès, gal•lès, gallec, grec, guaraní, hebreu, holandès, hongarès, angles, irlandès, islandès, italià, japonès, letó, lituà, neerlandès, polonès, portuguès, romanès, rus, serbo-croata, suec, turc, ucraïnès, basc
També es va portar al món de la música pel compositor Eduardo Sainz de la Maza. El guitarrista barcelonès Alex Garrobé va gravar les vuit peces de l'obra en un disc. Clicant la imatge podreu sentir aquesta peça.