New arrivals
-
El contingut d’aquest llibre és d’un alt interès no només per a docents, sinó també especialment per a famílies i alumnat preocupat pel camí actual que ha pres el sistema educatiu públic al nostre país.
L’aprenentatge basat en projectes té l’origen en les teories conductistes de Dewey, Kilpatrick y Saiz que van arribar a Espanya el 1933. Aquell projecte pretenia substituir l’escola per l’empresa neotaylorista: “L’aprenentatge basat en projectes és la metodologia que reprodueix el tipus de treball col·laboratiu de les empreses de finals del segle XX i del segle XXI. En aquestes empreses els individus operen sota la ficció que treballen com a iguals, intercanviant els llocs, sent peons, líders i estrategs, pel bé de la família-empresa en què el CEO els tracta com a col·legues. I no realitzen un treball col·lectiu sense més ni més, sinó tota una sèrie de processos o estratègies que han de maximitzar el coneixement i les habilitats dels individus que formen part del grup, generant un producte amb “impacte social”; transferint aquests coneixements a altres llocs de l’empresa o a altres seus, de forma diversa i “original”, a cada moment, de manera que la formació, perquè l’empresa no redueixi el seu marge de beneficis, tingui cost 0” . Per dir-ho planerament, en això ha consistit bàsicament l’estafa: presentar una política corporativa com una pedagogia humanitària.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Manual pràctic i amè sobre l’embaràs, el part, la cura i criança d’un nadó. L’autor és un experimentat pediatra, investigador i divulgador que ho explica de manera àgil. Inclou un seguit de preguntes i respostes per als nous pares i mares.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Aquest llibre descriu el funcionament del cervell que llegeix, i explica que aprendre a llegir consisteix a prendre consciència de les estructures de la llengua oral i connectar-les eficaçment amb el codi visual de les lletres. Atents a l'aplicació dels seus coneixements a l'escola i en l'àmbit familiar, *Dehaene i el seu equip no es limiten a un únic mètode òptim: ofereixen una sèrie de principis educatius que faciliten el descobriment de la lectura. Així, els jocs amb els sons de les paraules, tant com l'atenció degudament concentrada, permeten accelerar l'automatització del desxiframent, i alliberar recursos en la ment per a dedicar a la comprensió dels textos. L'avanç gradual, la diversitat d'exemples i l'adaptació al nivell dels nens contribueixen a millorar l'ensenyament, garantint la diversió a l'aula. La clara i àgil explicació no perd de vista les possibles dificultats, com l'adquisició de la lectura en mitjans desfavorits i també la dislèxia.
Amb la convicció que una política educativa rigorosa i estimulant per als mestres pot portar els seus fruits, es presenten aquí experiències reeixides que van aplicar aquestes idees i també una orientació pedagògica basada en les dificultats pròpies de la nostra llengua. Aprendre a llegir confirma amb escreix que és desitjable i possible travessar el pont que porta dels laboratoris a les aules.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Guia a totes les persones que de manera directa i indirecta participen del projecte educatiu del menjador per promoure propostes d'espais de migdia que siguin enriquidores des del punt de vista educatiu i estiguin integrades i alineades dins el projecte global dels centres.
Per tal de resultar una obra útil i funcional, es fa un recull de recursos pràctics i propostes pedagògiques tant per l'estona de l'àpat com de lleure, amb especial èmfasi en les àrees de la nutrició, l'activitat física, la higiene i els primers auxilis.
Està dirigit especialment a totes les persones que de manera directa i indirecta participen del projecte educatiu del menjador, ja sigui des d'una posició interna (direcció i coordinació del servei de menjador, monitors i monitores, personal de cuina...) o externa (equip directiu del centre escolar, equip docent, famílies...).
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Un problema de salut pública, sobretot entre adolescents i joves, i un perill per a la democràcia. Així descriuen les xarxes socials Cristina Fernández Rovira i Santiago Giraldo Luque, investigadors de l’economia de l’atenció.
És fals que els joves puguin controlar l’ús que fan de les xarxes perquè la majoria se’n declara addicte; també és fals que les xarxes fomentin la socialització perquè no creen vincles, sinó relacions superficials. A més, està provat que causen ansietat, desordres alimentaris, baixa autoestima, insomni i estrès; i han projectat la fama, la violència, l’odi i la pornografia com valors socials que cal reproduir.
Per totes aquestes raons, cal que la societat reclami mesures de protecció. És el reconeixement dels drets digitals, dels neurodrets o drets relacionats amb la salut mental. Perquè la humanitat té dret a la desconnexió.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
50 propostes de jocs a l’aire lliure per desenganxar-los de les pantalles i gaudir en família. Si creus que els teus fills passen massa temps a casa i no saps què fer per entretenir-los, l’autora et proposa diferents activitats per fer a la natura o al carrer. Des de les més artístiques, fins les més mogudes sense oblidar les clàssiques de sempre: la xarranca, fer una cabana o un circuit d’obstacles. Tot amb materials que tens a casa i a cost zero. Prepara una motxilla i fica-hi els materials necessaris per passar una estona de joc a l’exterior. Els teus fills t’ho agrairan i tu tornaràs a sentir-te com un nen petit. 100% garantit.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Hi havia una vegada una petita gènia ... que es deia Ayumi. Un dia, des d’un país molt molt llunyà, va aparèixer un ésser molt estrany demanant ajuda al Sultà. Cada vint anys un monstre apareixia i destrossava la vall i tot el que trobava al seu pas. La llegenda deia que només l’hereva d’una nissaga de fades, amb ajuda de l’espasa ancestral, poden vèncer al monstre. L’Ayumi s’embarca en aquesta nova aventura on descobrirà part del seu passat, s’instruirà en la noble art de la meditació i en el maneig de l’espassa. Però tot sembla insuficient quan el monstre sorgeix del mar per destruir la vall dels seus avantpassats. Es enorme! Podrà la petita gènia vèncer-lo i salvar als habitants de la vall?
Si et va agradar La petita gènia i la partida de Shatranj no et pots perdre la nova aventura de l’Ayumi.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Les zones muntanyoses cobreixen el 26,5% del total mundial de superfície terrestre continental. Hi ha infinitat de dades interessants per descobrir sobre les muntanyes: des de conceptes geològics, clima, fauna, flora, paisatges, ecologia, superlatius, aspectes socials i humans i fins i tot qüestions polítiques.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Arriba l’impacte final de la saga Mentida. Els essers humans ens obsessionem amb el futur, projectem en una pantalla imaginària la fotografia que farem d'una dècada, o de dos, de mes. Però el futur te les seves regles pròpies. La més important és: res passa segons s'havia previst.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Impossible no pensar en Donetes en llegir les històries de les germanes Verdelaine. Amistats, tafaneries, primers amors, enveges, records, una casa encantada… Enid és la primera novel·la d’una sèrie de quatre títols en total, que explica les vicissituds de cinc germanes: Enid, Hortense, Bettina, Geneviève i Charlie. Cada novel·la està dedicada a una de les germanes.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals