Detall d’article - Gènius

Ruta de navegació

Article

Jules Verne. La seva obra

Gènius i companyia preparats per donar la volta al món

Jules Verne va néixer a Nantes ja començat el segle XIX. Va iniciar per obligació estudis de dret a París però aviat queden relegats degut a la seva dedicació exclusiva a la literatura.

En principi va començar a fer teatre però l'èxit arriba amb les seves novel·les d'aventures. Fa 140 anys de la seva primera publicació en aquest format de: Cinc setmanes en globus, relat d'un viatge en globus sobre Àfrica publicat per Jules Hetzel. Aquest i el seu fill serien els seus editors durant 40 anys. S'estableix una relació molt profitosa per a les dues parts. Hetzel per fi es troba amb un redactor idoni per publicar: Le Magasin d'Éducation et Récreation i Verne troba un mentor i pare espiritual, a més de poder dedicar-se profesionalment a escriure, encara que molt limitat al públic juvenil.

Entre 1863 i 1876 Verne va escriure les que han esdevingut les seves grans obres mestres: Viatge al centre de la Terra, Les aventures del capità Hatteras, Els fills del capità Grant, Vint mil llegües de viatge submarí, De la Terra a la Lluna, La volta al món en 80 dies,(l'any 1873),  L'illa misteriosa, etc. Cap a l'any 1879, amb Els cinc-cents milions de la Begun s'inicia una clara inflexió en l'obra de Verne que deixa de caracteritzar-se per una fe a ultrança en la ciència per començar a veure aquesta part del coneixement amb un esperit més crític.

La seva prosa narrativa àgil i eficaç reflectia molt bé la simple relació d'aventures però s'adaptava perfectament a la ciència-ficció. Va agradar a millions de lectors a tot el món i va ser molt seguit pel públic juvenil.

Podeu veure l'especial de la Volta al món d'En Gènius inspirat en la seva obra  La Volta al món en vuitanta dies.

Font d'informació:

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.