Reading guide
Cap a un futur millor: Objectius de Desenvolupament Sostenible
- Vic. Biblioteca Pilarin Bayés
- Manlleu. Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA
El 25 de setembre de 2015 l'Assemblea General de Nacions Unides va aprovar l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible (ODS). En aquesta agenda es troben 17 objectius i 169 metes específiques, totes centrades en el desenvolupament mundial sostenible.
Els objectius estan centrats en 5 esferes de vital importància: les persones, el planeta, la prosperitat, la pau i les aliances.
Substitueixen els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM), que van caducar el 2015. A diferència dels ODM, que els va elaborar un comitè a porta tancada, en l’elaboració dels ODS hi van estar involucrats 193 estats i fins i tot també, la societat civil.
El 2019 a Catalunya es va elaborar un “Pla nacional per a la implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya” amb l’objectiu d’implementar els ODS a Catalunya mitjançant les polítiques públiques impulsades per la Generalitat de Catalunya.
En aquesta guia de lectura es presenten una selecció de lectures per cada un dels 17 objectius de les ODS.
Date created: 24/08/2020
Last updated: 04/12/2020
Guide sections
- 01. Fi de la pobresa
- 02. Fam 0
- 03. Salut i benestar
- 04. Educació de qualitat
- 05. Igualtat de gènere
- 06. Aigua neta i sanejament
- 07. Energia assequible i no contaminant
- 08. Feina decent i creixement econòmic
- 09. Indústria, innovació i infraestructura
- 10. Reducció de les desigualtats
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles
- 12. Producció i consum responsable
- 13. Acció pel clima
- 14. Vida submarina
- 15. Vida d'ecosistemes terrestres
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
- 17. Aliances per aconseguir els objectius
04. Educació de qualitat
L’autor del llibre, Thich Nhat Hanh, és un monjo vietnamita que va ser nominat al Premi Nobel de la Pau. És un autor que recomanen les mateixes Nacions Unides per aprendre més sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
En aquest llibre s’analitza el context de relació família-escola i es plantegen propostes per millorar. L’objectiu de les propostes és poder construir vincles basats en la confiança per tal de procurar la millor educació pels infants.
Gregorio Luri crítica l’educació i l’escola però defugint del catastrofisme. Analitzant de forma crítica i constructiva les mancances del nostre sistema educatiu.
”Educar per al futur és educar en la incertesa”. Els educadors han d’estar en estat d’alerta permanent. I és que l’educació defineix el model de societat que es vol ser. Aquestes i d’altres són les idees que planteja l’autor sobre l’educació.
La Malala amb quinze anys va ser atacada pels talibans per defensar el dret de les noies a l'educació. Va sobreviure i actualment és un referent dels Drets Humans, concretament el Dret a l'Educació.