Detalle de artículo - Gènius

Ruta de navegación

Dinosaures

Dinosaures de la pel·licula Jurassic Park

Els dinosaures són rèptils fòssils que van viure als períodes juràssic i cretàcic. Les seves espècies tenien formes molt variades (en general el cap petit, però el coll i la cua llargs) i alguns tipus podien arribar als 40 metres de llarg i 8 d'altura.

S'adaptaven a moltes condicions i en molts casos eren herbívors. Els més representats són el Triceratops, el Tyrannosaurus i el Diplodocs.

Van evolucionar a partir dels tecodonts que van aparèixer a la terra fa uns 225 millions d'anys. Van perdurar uns 200 millions d'anys ja que la seva desaparició masiva es va produir fa 65 millions d'anys.

Hi ha diverses teories per explicar aquesta. A hores d'ara és el misteri més interessant que rodeja a aquests éssers. Únicament s'ha comprovat que van desaparèixer de cop.

La teoria més aceptada és que un gran meteorit fos el causant de la seva mort però més que l'impacte en si, alguns dels materials alliberats en la colisió. A més a més, van deixar d'existir altres essers vius que no eren dinosaures.

La pel·lícula Jurassic Park dirigida l'any 1993 per Steven Spielberg ha fet renéixer l'interès pels dinosaures a tot el món. Ara en fa 25 anys d'aquesta estrena i a més el divendres 8 de juny de 2018 s'estrena a nivell mundial Jurassic World.

Fuente:

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.