Los bibliotecarios recomiendan
- 08/06/2026
L’estiu del 1940, els tres germans Wilson marxen fora de Londres per anar a passar una llarga temporada amb la seva tia Beatrice, que viu en un poblet remot. Un bon dia, passejant pels afores, descobreixen que una veïna, la senyoreta Price, està ajaguda enmig d’un camp perquè s’ha fet mal al turmell i no es pot moure. Aleshores, el més petit dels tres, en Paul, diu que no el sorprèn gens que s’hagi fet mal, perquè cada nit la veu intentant volar sobre una escombra, com fan les bruixes, i la veritat és que no se’n surt gaire bé. Tots tres l’ajuden a anar a casa, i és allà on la Carey li pregunta en confiança si realment és una bruixa, a la qual cosa la senyoreta Price no dubta a respondre que de moment encara no, però que està seguint un curs de bruixeria per correspondència d’allò més complet. I per demostrar-ho, davant la sorpresa dels germans, la senyoreta Price fa un encanteri a un pom de llit que en Paul porta a la butxaca, i els diu que podran utilitzar-lo quan vulguin perquè el llit voli i els porti a qualsevol lloc del present o del passat.
Adequat d’11 a 12 anys
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Peanut Jones i el final de l'arc iris
Barcelona : Barcanova Editorial, març de 2024
11/06/2026Aquest llibre és perfecte per a persones que tenen somnis, que els volen aconseguir costi el que costi, i que, encara que siguin molt sapastres, continuen el seu camí, passi el que passi, i mai es rendeixen. Al final ho aconsegueixen, perquè res és impossible i la imaginació té poder.
És el número tres de la trilogia de Peanut Jones, i seria recomanable haver llegit els dos primers per poder gaudir al màxim d’aquesta lectura.
Vet aquí que una vegada hi havia... una nena que es deia Peanut. Aquella nena era molt imaginativa i creativa. Cada tarda (quan anava a l’escola bressol), treia un pinzell i començava a pintar i dibuixar amb el seu pare. Però quan va començar l’escola, ja no podia gaudir d’aquelles meravelloses tardes amb ell.
Així que el seu pare li va començar a posar una nota amb un dibuixet a la carmanyola. Aquella nota tenia una característica: sempre hi posava “T’estimo infinit x”.
Més endavant, va començar a dibuixar unes formes a les notes i, poc després, va... desaparèixer.
Passats uns anys, la Peanut va trobar un llapis amb què es podia crear una infinitat de coses a la seva habitació. Llavors, es va adonar que les notes amb formes que li havia dibuixat el seu pare a la carmanyola, uns mesos abans que desaparegués, formaven una porta. La Peanut hi va entrar.
Què li esperarà a la Peanut en aquest llarg viatge que ha d’emprendre? Allà hi trobarà les respostes que necessita sobre la desaparició del seu pare?
Algunes llegendes neixen de la punta d’un llapis.Més informació:
Recomanat per Kilian Navarro, usuari de la Biblioteca Canyadó i Casagemes - Joan Argenté de Badalona
-
De tot el que estimo
Tarragona : Piscina, un Petit Oceà, hivern de 2024
27/05/2026Aquest llibre no és només una lectura, ni tampoc són simplement un conjunt de belles il·lustracions; no és només poesia, ni tampoc és un exercici literari. El que teniu a les mans és una proposta per jugar i explorar, per imaginar i sentir, per badar i per gaudir.
A partir d’un fragment de les “Pàgines d’Exili, Prats de Molló” de Pere Calders, l’artista mexicana Alejandra Zuñiga, crea una col·lecció d’il·lustracions evocadores, amb un traç suau i un fons net que mostren el camí d’exili d’uns infants i tot el que han de deixar enrere, en aquest camí, amb dolçor però sense obviar la cruesa del fet.
L’editor Joan Rioné ens proposa que casem els fragments d’aquest text, presentat en unes tires plastificades, amb les il·lustracions, construint així, una nova interpretació d’aquest viatge i, ens recorda, que l’exili que va patir Calders, el viuen avui, milions de persones arreu del món.
Més informació sobre la il·lustració d'aquesta obra
Recomanat per Sílvia Cantos Bastida de la Biblioteca Ernest Lluch i Martín de Vilassar de Mar
-
El Retorn de Rovelló
Barcelona : La Galera, novembre del 2025
03/06/2026Una nit, un gos es presenta a la porta d'una casa i demana menjar i aigua. Un gos que parla i que es presenta com a... Rovelló! Però és possible que sigui el mateix Rovelló que fa anys vivia al Mas Tolosa, ara convertit en un allotjament rural? El mateix que va ser protagonista d’un llibre i d’una sèrie de televisió estimada tant per grans com petits? La Vila sencera es posarà en marxa per esbrinar-ho en una nova aventura plena de complicitats, emoció i tendresa, que recupera la memòria d’un personatge inesborrable de la literatura infantil catalana.
Adequat d’11 a 12 anys
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Arquistòria : història de l'arquitectura
Barcelona : Coco Books, 1 de febrer de 2024
05/06/2026Vols fer un viatge en el temps per descobrir curiositats fascinants sobre les construccions més importants del món?
Amb un llenguatge clar i il·lustracions acolorides i originals, aquest llibre mostra com les formes arquitectòniques i els materials de construcció han evolucionat al llarg de la història.
Una proposta ideal per a infants curiosos que volen entendre com l’arquitectura ens ajuda a interpretar el passat i imaginar el futur.
Adequat d'11 a 12 anys.
Recomanat per la Biblioteca Popular de Mataró
-
El Bosc dels mil ulls
Barcelona : Bambú Editorial, setembre de 2025
13/04/2026El Bosc avança com un exèrcit i és una amenaça constant per als humans que viuen al llarg de la Muralla estreta i esmicolada. La Centella, acompanyada tan sols per la seva fura fidel, la Llisa, ha de superar molts perills per aconseguir complir la seva missió.
Adequat d' 11 a 12 anys
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
En un tancar i obrir d'ulls
Barcelona : Trípode, novembre de 2023
15/04/2026Recull de poesia que sorgeix de la creativitat i espontaneïtat de la poetessa. A partir de l’ús i lectura de tankes, petites composicions poètiques procedents de la cultura japonesa, nens d’entre 6 i 12 anys compartiran impressions i emocions que li serviran d’inspiració poètica.
Un joc entre emocions i paraules que donarà com a resultat una petita joia on ens posarem en la mirada, la veu i el pensament d’un infant sincer, feliç que valora cada detall d’allò que l’envolta com si fos efímer.
Adequat d'11 a 12 anys.
Recomanat per Paola Sanz Lucas de la Biblioteca Ca L'Altisent de Sant Climent de Llobregat.
- 10/04/2026
Quan el germà de la Kora emmalalteix, ella decideix anar a buscar l'única salvació que pot tenir la seva família: un drac perdut. La Kora -a qui ja només li queda l'esperança- decideix tornar a creure en les llegendes i la màgia després de molt de temps.
Una saga acabada d'estrenar per als més fanàtics de la fantasia.
No li falta cap ingredient: té un mapa a la darrera pàgina, té dracs, màgia, llegendes, i una protagonista amb una fortalesa que l'acompanyarà a totes les seves aventures.
Adequat d'11 a 12 anys.
Recomanat per la Biblioteca Can Puiggener de Sabadell
- 02/02/2026
Un relat tendre que ens apropa a la vida del senyor Jeroni, un rellotger jubilat que viu sol des de que va morir la seva dona, la Francesca. Bé, ara ja no viu sol perquè li acompanya un robot domèstic que li ha portat el seu fill, el Vladimir, tot i que a vegades, aquest és una mica impertinent. Sort que el seu net, en Boi, si mostra interès per les seves coses, i també pels rellotges. Un dia, però, un incident a la casa del davant del senyor Jeroni alterarà la seva vida tranquil·la, i descobrirà que les coses no són sempre com semblen.
Adequat d'11 a 12 anys.
Recomanat per la Biblioteca Ca L'Altisent de Sant Climent de Llobregat
-
En Yunus, els videojocs i els assumptes amorosos
Barcelona : Vegueta, febrer de 2025
11/02/2026En Yunus té 12 anys i només vol gaudir dels seus videojocs en pau, però sempre passa alguna cosa que ho complica tot. A l’excursió de la classe, regna el caos: el seu amic Karim ja no li fa cas, la captivadora Núria que apareix amb els seus cabells espectaculars i, per acabar-ho d’adobar, el cos d‘en Yunus sembla tenir vida pròpia i no segueix cap de les seves normes…Per postres, en Yunus comença a rebre missatges misteriosos d’un número desconegut. Per què tot ha de ser tan vergonyós? Per sort, compta amb el Club de Detectius de la seva millor amiga Selma, amb qui no descansarà fins a descobrir el misteri.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals


