Santa Coloma de Gramenet. Biblioteca Can Peixauet

29/06/2001
Xarxes socials:

Observacions:

DAVANT LA SITUACIÓ SANITÀRIA ACTUAL, LA BIBLIOTECA CAN PEIXAUET DE SANTA COLOMA DE GRAMENET, IGUAL QUE LA RESTA DE BIBLIOTEQUES, ROMANDRÀ TANCADA FINS A NOU AVÍS.

Recordeu que seguim actives a les xarxes socials i que disposeu de serveis en línia.

Entre altres el préstec de llibres, diaris, revistes i pel·lícules a l'E-biblio: https://catalunya.ebiblio.es/opac/

Si teniu cap dubte us respondrem al correu electrònic de la biblioteca: b.sta.colomag.cp@diba.cat

L'equip de la biblioteca esperem que gaudiu de salut i que ens retrobem ben aviat!

Horaris:

Estiu:
  • Dilluns De 15.30 h a 21 h
  • Dimarts De 15.30 h a 21 h
  • Dimecres De 15.30 h a 21 h
  • Dijous De 15.30 h a 21 h
  • Divendres De 10 h a 14 h
  • Dissabte

Observacions de l'horari:

Biblioteca tancada els dies: 24 de juny, 15 d'agost i 11 de setembre.

Hivern
  • Dilluns De 15.30 h a 20.30 h
  • Dimarts De 10 h a 20.30 h
  • Dimecres De 15.30 h a 20.30 h
  • Dijous De 10 h a 20.30 h
  • Divendres De 15.30 h a 20.30 h
  • Dissabte De 10 h a 14 h

Observacions de l'horari: Arran de l'activació de la fase d'emergència del Pla PROCICAT per part de la Generalitat de Catalunya l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha posat en marxa noves mesures per a la contenció de la pandèmia de Coronavirus, en el marc d'aquestes mesures us informem que les biblioteques municipals de Santa Coloma romandran tancades del 13 al 29 de març, ambdós inclosos.

La Biblioteca Can Peixauet està ubicada al Districte V de Santa Coloma de Gramenet, al barri del Raval. Propera al riu Besós, es tracta d’una construcció molt antiga, ja que els seus orígens es remunten al segle XII, quan era coneguda com a Mas Vilallonga. Cap al segle XVI, va passar a anomenar-se Mas Castellar i als segles XVII i XIX es va reformar i ampliar fins a assolir l'aspecte actual. Vers el 1815 va ser propietat d’Antoni del Sol, qui rebia el malnom de Pexauet, nom que derivà en una manera catalanitzada a Peixauet i que rebatejà la propietat. Durant el segle XX, la masia va patir un intens procés de degradació i abandonament fins que l’any 1992 va ser adquirida per l’Ajuntament i el 1998 l’equip d’arquitectes Espinet/Ubach inicià les obres de restauració per convertir l’edifici en biblioteca.

Agenda Agenda