Arenys de Munt - Biblioteca Antònia Torrent i Martori - Gènius

1933

Xarxes socials:

Observacions:

Sala infantil tancada el mes d’octubre

MESURES COVID-19

Condicions d'accés i ús:

• Aforament limitat a 20 persones.
  • Mascareta obligatòria.
  • Mantingueu un metre i mig de distància entre persones.
  • Deixeu els llibres consultats als carros.

Serveis:

• Préstec i retorn de documents.
  • Préstec interbibliotecari
  • Sales d'estudi i lectura amb aforament limitat.
  • 2 ordinadors d'accés a internet.
  • Servei de wifi.

Horaris:

Estiu:
  • Dilluns 15:30h a 20:30h
  • Dimarts 15:30h a 20:30h
  • Dimecres 15:30h a 20:30h
  • Dijous 15:30h a 20:30h
  • Divendres 15:30h a 20:30h
  • Dissabte Tancat
  • Diumenge Tancat
Hivern
  • Dilluns 15:30h a 20:30h
  • Dimarts 15:30h a 20:30h
  • Dimecres 15:30h a 20:30h
  • Dijous 15:30h a 20:30h
  • Divendres 15:30h a 20:30h
  • Dissabte 10h a 13h
El desembre de 1933 s’inaugura la primera biblioteca d'Arenys de Munt, gràcies a l’impuls de l'associació "Amics de la Biblioteca" i el suport d’associacions, partits polítics i l’Ajuntament. És una de les biblioteques públiques més antigues del Maresme, després de les de Canet (1919) i Calella (1931). De fet, inicialment la biblioteca d’Arenys de Munt és filial de la de Canet, que el gener de 1934 hi envia un lot de llibres perquè pugui començar a prestar servei. A partir d’aquell moment, ja s’organitzen al seu entorn conferències, cursets, presentacions de llibres i altres activitats. Antònia Torrent i Martori, periodista i escriptora, va ser la primera bibliotecària municipal, fins al 1939, en què un cop acabada la Guerra Civil Espanyola va ser “depurada”. Això significà la seva expulsió del càrrec ja que el nou règim considerava que tota persona que hagués estat compromesa amb la República no podia continuar exercint la seva feina a l’administració. Aquest procés es va aplicar a bibliotecaris públics i privats, però també a mestres i altres funcionaris. L’any 1941 la biblioteca es torna a posar en funcionament i s’integra a la Xarxa de la Diputació de Barcelona amb el nom de Biblioteca Popular de San Martín de Arenys de Munt. Amb la recuperació progressiva del català a les administracions públiques, la biblioteca passa a anomenar-se Biblioteca Popular Sant Martí. El juny de 2009, l’Ajuntament aprova per unanimitat la proposta presentada per en Francesc Forn i Salvà en nom del Col·lectiu pel Museu-Arxiu d’Arenys de Munt, per tal que la biblioteca porti el nom d’Antònia Torrent i Martori.

S'estan mostrant 1 - 1 de 1 resultats.

$dataI 11:30 h
Arenys de Munt. Biblioteca Antònia Torrent i Martori
Contes sobre les faules d'Isop. Plaça de la República. Can Borrell

S'estan mostrant 1 - 1 de 1 resultats.

Fons especials

No hi ha resultats.

Guies de lectura

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.