Imatge
Tipus normal de bombeta per a casa
A Thomas Alva Edison, se'l considera l'inventor de la bombeta, però en realitat la bombeta ja estava inventada, i ell la va millorar l'any 1879. Va descobrir que era possible obtenir una llum molt intensa, fent passar un corrent elèctric per un fil mol prim de carboni, col·locat en una esfera de vidre, amb una durada de més de 40 hores.
Va ser un gran descobriment, que va facilitar la vida a la gent , tant a les pròpies cases, ja que fins aquell moment la gent no tenia llum dins de casa (feien servir espelmes), com als carrers.
Se'l considera un dels invents més importants de la humanitat. Fins i tot, quan tenim una idea genial, utilitzem la seva imatge i diem "se m'ha encès la bombeta", oi?
Actualment les bombetes han evolucionat molt, trobem moltes classes , com les incandescents, les halògenes o els tubs florescents.