Novetats
Aquests Jocs Olímpics de Paris no seran recordats per les medalles dels atletes més llorejats en les seves respectives disciplines, ni per l’èxit de públic, ni tampoc per la fantàstica organització, seran recordats per tractar-se de la darrera aventura dels agents més famosos de la T.I.A., Mortadel·lo i Filemó.
aris 2024 és molt especial i alhora diferent a qualsevol altra historieta de Francisco Ibáñez, sigui olímpica o no. Es tracta d’una història inacabada, malauradament l’autor ens va deixar tot just quan hi estava treballant, i això li dóna un component emocional important.
En aquest àlbum pòstum els agents es desplacen a la capital francesa per evitar un nou sabotatge olímpic. El Superintendent Vicent, “el Súper”, els encomana protegir als atletes que participen en l’esdeveniment esportiu més important del món d’una sèrie de possibles atemptats amb drons. Tot i que, la història en si, és a dir el guió, que Ibáñez considerava l’element més rellevant d’una historieta, no té tan de pes en aquesta darrera entrega, sobretot, per la manca d’un final.
El llibre conté 20 de les 44 pàgines que acostumen a tenir les historietes de Mortadel·lo i Filemó. A la dreta podem gaudir dels dibuixos i a l’esquerra dels diàlegs que haurien d’aparèixer en les bafarades de cada vinyeta. Diàlegs, que com es pot observar, el propi Ibáñez teclejava en una màquina d’escriure Olivetti. Una bona oportunitat per apropar-nos a la intimitat del procés creatiu de Francisco Ibáñez, el “mètode Ibáñez”, sobre el qual l’autor era tan hermètic. Dels primers esbossos fins el treball minuciós, gairebé artesà, del dibuix a llapis acabat, però sense entintar, intuint-se de fons el dibuix primitiu. Això vol dir que no hi ha cap il·lustració terminada, com tampoc existeix la típica portada, una de les especialitats de la casa, un festí gràfic ple de gags secundaris per a no parar riure, rellegir-la molts cops i tornar a riure.
Més informació:
Recomanat per Bibarnabloc, l'aparador cultural de Biblioteques de Barcelona