Els bibliotecaris recomanen
- 12/12/2025
L’Anna ens explica el seu naixement i el de les seves germanes: la Teresa i l’Helena. Les Tres Bessones ens mostren les divertides anècdotes del seu primer any de vida.
La narradora ens acompanya en aquest viatge mostrant-nos tot el que viuen tant ella i les germanes com la família, ja que tenir tres criatures no és pas fàcil. La pila de biberons que preparen cada dia, l’hora del bany que es converteix en una cursa d’obstacles i no parlem de sortir al carrer... quin perill!!
Les il·lustracions compten amb molts detalls i mostren diferents escenaris, des de l’hospital, fins a la casa de les bessones i el carrer. Cada una de les pàgines d’aquest àlbum il·lustrat desprèn quotidianitat i familiaritat. A més, tenen un element que fa que el llibre també tingui un punt de llibre-joc i és que a cada pàgina s’hi amaguen els tres ratolins i una rateta, que podem jugar a buscar i trobar.
L’any 1983 va ser la primera vegada que es publicava aquest llibre. Una història que Roser Capdevila va il·lustrar inspirant-se en les seves filles, el llibre va donar el tret de sortida a les mil i una aventures que, aquestes nenes tan entusiastes, han viscut al llarg dels anys. Ara l'editorial Bindi Books recupera algunes de les obres de Roser Capdevila i permet tornar-les a posar a l'abast dels nostres infants per continuar mantenint viu aquest imaginari col·lectiu.Adequat de 3 a 6 anys.
Recomanat per Rosa Puigdomènech de la Biblioteca Ca L'Oliveres de Lliçà d'Amunt
- 12/12/2025
Aquest assaig ens evoca el respecte pels ritmes biològics de l’ésser humà en la criança dels nostres infants. L’autor, André, va ser educat a casa pels seus pares, mai no va anar a l’escola i actualment és músic, compositor, lutier, professor, autor, periodista i conferenciant…; Codirector del Teatro de la Tortuga con Giancarlo Ciarapica desde 2004 i Fundador del movimiento «Ecología de la educación» i Director del Instituto Arno Stern (Laboratorio de observación y preservación de las disposiciones espontáneas del niño)
Ens explica la seva experiència com a pare i la necessitat dels rituals en la infància, arribar a port segur per a poder sortir a explorar i descobrir.
Aquest llibre ens convida a mantenir la calma, oblidar-nos de les nostres expectatives i a confiar en els nostres fills.
Adequat per a famílies.
Recomanat per la Biblioteca de Ca L'Altisent de Sant Climent de Llobregat
- 12/11/2025
Un llibre ideal per acompanyar els més petits abans d’anar a dormir. A través de la seva rima i ritme, presenta una manera divertida i tranquil·la d'apropar-se als números i a la rutina de l'hora d'anar a dormir.
Les seves il·lustracions clares, vibrants i plenes de detalls, que destaquen personatges animals en un llit, són el centre de la història i ajuden a la comprensió.
L’humor i l’afecte que desprèn cada pàgina fan d'aquest conte una eina fantàstica per crear un ambient relaxat i divertit.
En resum, una proposta excel·lent per a un moment de lectura compartida en família.
Adequat de 0 a 3 anys.
Recomanat per la Biblioteca del Nord de Sabadell
- 04/12/2025
Humans, elefants, coales, formigues... A primera vista no ens assemblem en res, oi? Tot i això, la nostra manera d’habitar el món ens uneix molt més del que puguis imaginar. En aquest llibre podràs explorar accions, gestos i situacions on els éssers humans i els animals ens movem de manera similar. Una mirada als primers passos de quatre nadons pel món. Una melodia marcada pels quatre colors que donen forma a les il·lustracions i per una seqüència de paraules plenes de sonoritat i acords que no podràs deixar de cantar.
Adequat per a infants de 0 a 3 anys
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
- 30/10/2025
“Què va ser primer, l’ou o la gallina?” és una pregunta que, probablement, tothom s’ha fet alguna vegada a la vida i que amaga tot un dilema existencial. Així, el títol d’aquesta història ja dona una pista als adults que ens hi acostem. Però si qui s’hi apropa és un infant hi veurà un pollet pensatiu sota un mar de núvols blancs i esponjosos demanant-se qui és i d’on ve.
El protagonista, encuriosit, anirà interrogant a l’avi, a l’àvia, a les tietes, al Quisso, a la Mixeta... i a tot el reguitzell de personatges de la granja fins que el ratolí, després d’arrencar-se dos bigotets en senyal de pensar molt, li aconsella que en parli amb l’amo.
La vida, però, no està feta només de qüestions filosòfiques i el pollet… qui sap què en farà dels seus dubtes.
Przemyslaw Wechterowicz és un autor polonès que converteix aquestes preguntes típiques de la primera infància en una història aparentment senzilla. Combinada amb les il·lustracions de negre sobre fons de color de la seva compatriota Marta Ludwiszewska, que donen un toc d’humor a l’escena, el relat guanya força i convida a la reflexió.
En definitiva, un àlbum il·lustrat, apte per a diverses edats, que eixampla la mirada d’aquells que el llegeixen.
Adequat de 3 a 6 anys.
Recomanat per Natàlia Domenech de la Biblioteca La Cooperativa de Centelles
-
Aprender a leer : de las ciencias cognitivas al aula
Madrid : Siglo XXI, [2023]
26/11/2025Aquest llibre descriu el funcionament del cervell que llegeix, i explica que aprendre a llegir consisteix a prendre consciència de les estructures de la llengua oral i connectar-les eficaçment amb el codi visual de les lletres. Atents a l'aplicació dels seus coneixements a l'escola i en l'àmbit familiar, *Dehaene i el seu equip no es limiten a un únic mètode òptim: ofereixen una sèrie de principis educatius que faciliten el descobriment de la lectura. Així, els jocs amb els sons de les paraules, tant com l'atenció degudament concentrada, permeten accelerar l'automatització del desxiframent, i alliberar recursos en la ment per a dedicar a la comprensió dels textos. L'avanç gradual, la diversitat d'exemples i l'adaptació al nivell dels nens contribueixen a millorar l'ensenyament, garantint la diversió a l'aula. La clara i àgil explicació no perd de vista les possibles dificultats, com l'adquisició de la lectura en mitjans desfavorits i també la dislèxia.
Amb la convicció que una política educativa rigorosa i estimulant per als mestres pot portar els seus fruits, es presenten aquí experiències reeixides que van aplicar aquestes idees i també una orientació pedagògica basada en les dificultats pròpies de la nostra llengua. Aprendre a llegir confirma amb escreix que és desitjable i possible travessar el pont que porta dels laboratoris a les aules.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
- 02/10/2025
Hi havia una vegada un gos i un gat que no tenien llum per llegir la seva història de la nit. Els dos companys van decidir sortir a buscar una solució lluminosa…
Aquesta història, amb una trama senzilla, convida el lector a endevinar el text de la història a partir de les imatges. Això fa que la seva lectura en veu alta sigui una experiència on compartir significats, jugar i deixar-se meravellar.Lluna es tracta d'un llibre de cartró amb puntes arrodonides, ideal per a mans menudes.
El text el trobem sempre a la pàgina esquerra del llibre, en lletra majúscula. A la pàgina dreta hi trobem les il·lustracions que són les que ens permeten continuar explicant la història. Senzilles i amb una gamma de colors reduïda ens permetran jugar a completar la trama.Adequat de 0 a 3 anys
Recomanat per Rosa Puigdomenech de la Biblioteca Ca L'Oliveres de Lliçà d'Amunt
- 15/10/2025
Es veritat, nosaltres aprenem actuant, fent, duent a terme..., però, també es important escoltar a la persona que té experiència. Això es el que els hi passa a tres petits micos que per no escoltar el consell del mico adult passen una situació molt angoixant. Quin patir m’he fet!
La prudència es un valor en l’explicació d’aquest conte però no n’hi prou. Llegiu amb interès aquesta història de micos i expliqueu als vostres fills/filles el no refiar-se del que es veu a simple vista.Adequat de 3 a 6 anys.
Recomanat per Carme Sanuy de la Biblioteca Central de Terrassa
- 03/10/2025
Els infants i adolescents accedeixen a tot tipus d’informació (violència, tortures, sexe...) des dels seus mòbils i ho comparteixen amb companys. Els seus pares, ho desconeixen o bé no saben quines eines de control existeixen.
Silke Müller és directora d’un centre educatiu i en aquest llibre, demana a progenitors, mestres i politics de ser conscients del perill de les xarxes socials tant pel public infantil, com per la societat en general. Reclama una alfabetització mediàtica posada al dia per a tothom.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
- 09/07/2025
Aquest llibre de Nadia Budde és una petita joia que amb la seva rima I esquema repetitiu farà gaudir als més petits descobrint tota una sèrie de monstres de l’imatgiari clàssic que més que por ens faran treure algun somriure, això sí, potser al final del conte ens adonarem que no eren pas tan bons…
També trobareu de la mateixa autora el premiat “Un , dos , tres, qui és?
Llibre recomanat per petits lectors, adequat de 0 a 3 anys.
Recomanat per Núria Cañadas de la Biblioteca de Viladecans


