Biblioteca Biblioteca

10/01/2009
Xarxes socials:

Observacions:

A partir del dia 2 de juny, un cop efectuades les necessàries i preceptives tasques de neteja, desinfecció i condicionament, les Biblioteques Municipals de Cornellà començaran a oferir a la ciutadania el servei presencial de préstec, retorn de documents i els serveis d’informació bibliogràfica i bibliotecària. Per poder accedir a aquest servei, les persones interessades hauran de demanar cita prèvia en els horaris especificats a continuació, mitjançant el telèfon o correu electrònic de cada biblioteca.

Biblioteca Central de Cornellà:  De dilluns a divendres, de 15.30 a 20.30 hores

Telèfon: 93.376.01.11

Correu electrònic: b.cornella.c@diba.cat

Biblioteca Marta Mata:               De dilluns a divendres, de 15.30 a 20.30 hores

Telèfon: 93.480.06.02

Correu Electrònic: b.cornella.mmg@diba.cat

Biblioteca Sant Ildefons:              De dilluns a divendres, de 15.30 a 20.30 hores

Telèfon: 93.471.12.42

Correu electrònic: b.cornella.si@diba.cat

D’aquesta manera, les persones que disposin de cita prèvia podran accedir a un espai especialment habilitat de la biblioteca per recollir les reserves efectuades. L’accés serà individual, mantenint la distància reglamentària i amb l’ús obligatori de mascareta.

En aquesta fase de desconfinament, no es podrà accedir lliurement als diferents espais de la biblioteca, ni tampoc fer ús dels aparells electrònics i informàtics de consulta, ni accedir directament a la col·lecció.

Les biblioteques aniran informant puntualment de les novetats que es puguin produir, així com de l’inici de cada fase i de les condicions d’ús i accés als serveis en cada moment. La informació s’oferirà mitjançant els serveis telemàtics de les biblioteques i l’ajuntament, així com en cartells oportunament posats a cada biblioteca.

Festius 2020:

• del 10 al 13 d'abril (Setmana Santa)
  • dissabte 18 d'abril
  • 1 i 2 de maig (Festa del Treball)
  • dilluns 1 de juny (Pasqua Granada)
  • del l'11 al 13 de juny (Festa Major)
  • dimecres 24 de juny (Sant Joan)
  • divendres 11 de setembre (Diada de Catalunya)
  • dilluns 12 d'octubre (Verge del Pilar)
  • 7 i 8 de desembre (Immaculada Concepció)
  • del 24 al 26 de desembre (Nadal)
  • 1 i 2 de gener de 2021 (Any Nou)
  • dimecres 6 de gener de 2021 (Dia de Reis)
  • dissabte 9 de gener de 2021

Horaris:

Estiu:
  • Dilluns De 15.30h a 20.30h
  • Dimarts De 15.30h a 20.30h
  • Dimecres De 15.30h a 20.30h
  • Dijous De 15.30h a 20.30h
  • Divendres De 15.30h a 20.30h
  • Dissabte
Hivern
  • Dilluns De 15.30h a 20.30h
  • Dimarts De 15.30h a 20.30h
  • Dimecres De 15.30h a 20.30h
  • Dijous De 15.30h a 20.30h
  • Divendres De 15.30h a 20.30h
  • Dissabte

Observacions de l'horari: Horari especial a causa del COVID-19 a partir del 2 de juny

La Biblioteca Marta Mata és un equipament cultural i d'informació de creació recent, però que està ubicat a l'antic cinema Titán, un edifici ple d'història que ha esdevingut un símbol del barri Centre i del conjunt de la ciutat. La façana principal del cinema Titán està inclosa en el catàleg de Protecció del Patrimoni Històric, Artístic i Arquitectònic de Cornellà. La inauguració del cinema Titán, l'any 1926, va significar per a Cornellà poder disposar d'una sala moderna i ben dotada amb la tecnologia de l'època, en un moment en què el cinema esdevenia un dels principals referents culturals de la societat. L'edifici, d'estil i orientació noucentistes, va ser projectat per l'arquitecte municipal Bienvenido Marin Espinosa, tècnic que també va impulsar i dirigir moltes de les reformes i transformacions urbanístiques de la ciutat. El cinema es va convertir, en els anys durs de la postguerra i el franquisme, en la gran distracció i activitat lúdica d'una població sotmesa a moltes penúries i dificultats. És per això que el cinema Titán, durant molts anys l'única sala estable de projecció de la ciutat, es va convertir en un centre de relació i convivència social molt important. A partir de les dècades de 1950 i 1960, la ciutat va viure una gran transformació urbanística i social, especialment amb la consolidació del barri de la Gavarra i el naixement del barri de Sant Ildefons. Amb l'augment de la població també van anar sorgint altres sales de projecció, més modernes i aptes per projectar els nous formats de la indústria cinematogràfica. La sala del Titán va entrar en una lenta i progressiva davallada, fins que va tancar les seves portes a la darreria de la dècada de 1960. Posteriorment l'edifici va ser adquirit per l'Ajuntament de Cornellà, que hi instal·là una sala d'actes polivalent i altres serveis públics. Actualment, i després d'una acurada rehabilitació, és la seu de la Biblioteca Marta Mata.

Agenda Agenda

S'estan mostrant 1 - 1 de 1 resultats.

19/05/2020 17.15 h - 23/06/2020
Cornellà de Llobregat. Biblioteca Marta Mata
Cada dimarts al nostre web i a les nostres xarxes socials , us explicarem un conte familiar. A...

S'estan mostrant 1 - 1 de 1 resultats.