De 0 a 3 anys

Els bibliotecaris recomanen Els bibliotecaris recomanen

¡Hay un lobo!

Maudet, Matthieu

[Santa Marta de Tormes] : Lóguez, cop. 2018

Un grup d'amics i amigues animalets es troben amb un llop que en un primer moment sembla ser ferotge, i corren espantats a la recerca d'una sortida, quan de sobte es troben amb una sorpresa. Els ajudes?

Recomanació extreta de la guia : "Hola Estiu" de les Biblioteques de Sabadell

29/11/2019
  • La natura

La Natura

Chabbert, Ingrid

Barcelona : Cruïlla, 2018

A la natura podem trobar moltes formes que es repeteixen. Amb aquest llibre els infants poden relacionar formes mentre juguen amb les textures utilitzant els seus dits.

Recomanació extreta de la guia : "Hola Estiu" de les Biblioteques de Sabadell

30/10/2019

El Cotxet

Gay, Michel

Barcelona : Corimbo, 2003

Un conte ple de tendresa adreçat als infants més petits i també a l’adult que explica la història. Amb unes il·lustracions amb aquarel·la molt agradables, on predominen els colors suaus, només alterats pels personatges principals que es van alternant en cada pàgina en tons més vius (una papallona, un gripau, un gat...).

La innocència del nadó i les seves ganes de descobrir el porten a una aventura simpàtica i no exempta de companyonia amb la resta de personatges de la història.

Altres contes del mateix autor

Adequat de 0 a 3 anys.

Recomanat per Marta Talló de la Biblioteca Mont-Àgora de Santa Margarida de Montbui

26/09/2019
  • Un dia perfecte

Un Dia perfecte

Yerkes, Jennifer

[Mataró] : A Buen Paso, cop. 2017

Atents! Preparaaats, lleeestooos iiiii ja! I així comença un dia serè d’estiu... amb els núvols al cel, plantes i flors que es desperten i vinclen, que fresen amb l’anar i venir del ventijol. Amb les papallones, ocells i una munió d’animalons que canten, o corren o surten a prendre el sol. Fins que... de cop i volta... esclata la tempesta i... trompes, trombons i timbals obren retrunyint el cel.

Un dia perfecte és un llibre amb pàgines de cartró, apte per als més petits, que amb unes il·lustracions senzilles i molt visuals ens parla de la naturalesa, rica en colors i sons, fins que de cop sobte esdevé tota una simfonia.

Adequat de 0 a 3 anys.

Recomanat per Marta Nuet Blanch de la Bib. de la Roca del Vallès

24/07/2019
  • ABC - Book : un abecedari visual en anglès

ABC-book : un abecedari visual en anglès

Deneux, Xavier

Barcelona : Combel, 2016

A, b, c... tots els principis són difícils. Aprendre a llegir començar per saber identificar les lletres. I això és el que ens permet fer aquest llibre.

En Xavier Deneux ens ofereix un llibre de pàgines gruixudes i de lletres amb relleu que ens permet tocar, mirar i associar les lletres de l'abecedari amb paraules en català i en anglès. I així, de mica en mica... iniciem als més petits de la casa amb el món de les lletres i la lectura.

26/06/2019

Al mar!

Arrhenius, Ingela P.

Barcelona : Combel, 2018

Al mar! Segur que esteu d’acord que hi ha moltes maneres de viure el mar. Jugar a la sorra, començar a cabussar-se, buscar peixets a la vora de les ones, xipollejar amb una galleda!

Les il·lustracions són clares i de colors vius. L’edició en pop-up fa que els elements que hi anem trobant agafin vida i es belluguin com peixos a l’aigua. És un llibre petit, pensat per a què l’agafin mans petites.

Adequat de 0 a 3 anys.

Recomanat per Gemma Artigas. Bib. Antoni Comas de Mataró.

17/05/2019

Ara vinc!

Tullet, Hervé

[Barcelona] : Patio, cop. 2015

Dins d'un cotxe vermell hi ha una mare que vol arribar a casa. Ha de pujar muntanyes, saltar barrancs i volar ben alt per poder arribar al seu destí.

El llibre (de pàgines gruixudes) utilitza el dibuix de colors vius i les onomatopeies per explicar la història.

Pàgina de l'autor

25/04/2019

I el diumenge?

Porcella, Teresa

Barcelona : Combel, 2016

Un conte de rodolins que utilitza els dies de la setmana per anar avançant amb la història. El conte és de pàgines gruixudes i té finestretes que poden obrir els nens petits.

Al final del conte trobem un enllaç amb la cançó que pot acompanyar el conte.

29/03/2019
  • La fruita és meva!

La Fruita és meva!

Allepuz, Anuska

[Algesemí] : Andana, 2018

Als elefants els agrada molt la fruita, però cadascú té la seva pròpia fruita i és seva i només seva.

Però un dia descobreixen un arbre nou, amb una fruita nova i la volen tastar. Però no hi ha manera de poder-la agafar... fins que uns ratolins que treballen en equip els ensenyen alguna cosa més que el gust d'una nova fruita.

Un conte dolç i senzill que parla del treball en equip. Dels beneficis de compartir i de no quedar-se les coses només per un mateix.

Web de l'autora

Adequat de 0 a 3 anys.

Recomanat per Marta Quer Rodríguez. Bib. Can Coromines de Sant Pol de Mar.

27/02/2019
    Mitjana (0 Vots)

Tot el que sé de la caca

Copons, Jaume

Barcelona : Combel, 2018

Aquí tenim tot, tot el que cal saber sobre un assumpte d'importància cabdal : la caca. Qui, què, quan i com. A partir de la seva lectura i les divertides il·lustracions els nostres infants se sentiran molt més segurs.

Adequat de 0 a 3 anys.

Recomanat pel Grup de Treball de les Àrees Infantils de les Biblioteques Municipals de Sabadell

25/02/2019