Detall d’article - Gènius

Ruta de navegació

No hi ha resultats.

Article

Dones de ciència, dones inventores
Dones de ciència, dones inventores

Dona que ha tingut una idea

Actualment encara es fan accions per concienciar a la societat que els homes i les dones han de tenir els mateixos drets i no han d'existir diferències en quant al gènere.

Fa molts anys aquest problema era molt més gran i les dones tenien més dificultats per trobar el seu espai i aixecar la seva veu. Una de les maneres de trobar aquesta realització va ser a través de la ciència: inventant i descobrint.

Pensa que fa un temps l'accés de la dona tant als estudis superiors com a feines de caire científic era molt complicat. Superant innumerables dificultats per trobar el seu espai i aixecar la seva veu, en molts casos van poder inventar i descobrir. 

Potser la dona científica que s'ha fet més famosa ha estat Marie Curie amb el seu descobriment de diferents elements químics i els seus treballs sobre radioactivitat. Hi ha hagut d'altres grans inventores com Sarah Mather (inventora del periscopi) Grace Murray Hopper ( una gran informàtica que va crear diferents llenguatges de programació) Mary Anderson inventora de l'eixugaparabrisesHélène Dutrieu una gran esportista aventurera i inventora de finals del segle XIX i la primera meitat del segle XX.

Sense l'aportació d'aquestes dones la societat no seria la mateixa.

Font d'informació:

CookiesEU