Detall d’article - Gènius

Ruta de navegació

Història de l'aviació

Dibuix del que podria ser el primer aeroplà

T'agradaria volar com un ocell? Aquest ha estat un dels somnis més perseguits per l'home des dels inicis de la seva existència.

El camí de l'aviació ha estat ple d'intents fallits i grans èxits!

Sembla que tot va començar l'any 1000 aC quan els xinesos van inventar els estels.Un dels més destacats inventors, va ser en Leonardo da Vinci, que l’any 1547 va inventar el cargol aeri i l'ornitòpter. Però l'evolució de l'aviació no ha estat fàcil ni segura.

Sabies que...  l'any 1742el marquès de Bacqueville va intentar sobrevolar el riu Sena, llançant-se des de la terrassa de la seva mansió amb unes grans aletes enganxades a les mans i als peus? Com podràs imaginar, aquest vol va acabar amb un aterrament accidentat i amb la cama del marquès trencada! Però per sort, els inventors no es van donar per vençuts i després de moltes proves i els germans Wright van aconseguir volar el primer avió impulsat per l'home!

A partir d'aquest moment l'evolució de l'aviació va ser imparable, l'any 1910 van començar els vols comercials, l'any 1924 ja es va aconseguir fer la volta al món en avió, l’any 1947 es va trencar la barrera del so amb un avió supersònic i l'any 1969 en Neil Arsmstrong i en Buzz Aldrin van ser els primers homes a trepitjar la lluna! I la història de l'aviació sembla no tenir fi, en aquest inici de segle XXI ja hem vist volar drons amb passatgers i ja hi ha coets que envien turistes a l'espai...

Quin creus que serà el proper pas en l'aviació? Potser una capa voladora com la d'en Superman o anar a viure a Mart? De ben segur que en pocs anys ho sabrem! I des d’aleshores el desig de l’home per volar no es va aturar fins a aconseguir-ho!

Mira l'article sencer en pdf

Font d'informació:

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.