Imatge
Impulsors d'aquest ferrocarril
La “Mataró” és la màquina de vapor més emblemàtica de Catalunya, ja que va ser ella la primera en recórrer el primer tram de ferrocarril de tota Espanya, que feia el trajecte Barcelona-Mataró. Va ser al 1848!. El 28 d’octubre d’aquell any es va fer una gran festa d’inauguració en la que van viatjar 400 persones. El viatge, sense parades, durava 35 minuts (és el que triga ara aturant-se a totes les estacions!) i anava a 47 km/h (Imagina! Ara els trens de rodalies poden circular fins a 120km/h)
Per construir aquesta línia de ferrocarril es va comprar a Anglaterra tot el material necessari: ferro, 4 locomotores, 62 vagons de passatges, 30 de mercaderies i 2 especials per transport de mercaderia de gran volum. La fusta de les travesses van ser portada de Rússia.
La construcció d’aquest tram de 28,4 km va significar moltes coses:
Sabies que l’any 1948, per celebrar el centenari del primer ferrocarril de la península Ibèrica, es va construir una rèplica de la “Marató. Si tens curiositat de veure-la en directe, pots visitar el Museu del Ferrocarril de Catalunya que es troba a Vilanova i la Geltrú.
Primer tren de Catalunya
el tren de Barcelona a Mataró, Arxiu històric de tve Catalunya
| "Anem en tren de rodalies al Museu del Ferrocarril de Vilanova" |
|