Quin cap!

Ruiz Garzón, Ricard

Lleida : Pagès, 2016

Quin cap! de Ricard Ruiz, és una faula en vers.  A la Gran Granja de Can Capell tots els animals aixequen el barret per saludar-se, un costum compartit en senyal de respecte i amistat. Un dia però la mare del pollet Quico l’envia a cuidar l’àvia  Eulàlia que està malalta. L’Eulàlia havia estat mestra de la Gran Granja però ja és jubilada. El pollet Quico, quan la troba, observarà que l’àvia té un comportament estrany. L’àvia està capficada amb la desaparició de la seva barretina,  sospita de l’estruç Amanda, que l’ha visitada recentment i tota la granja s’esvalota. A la Gran Granja de Can Capell pensen que és molt greu la desaparició de la barretina de l’Eulàlia. L’Amanda, tanmateix, recorda que  havia portat a l’Eulàlia en agraïment pels seus anys de mestra, un barret, curiosament el mateix que la mestra estava lluint. El pollet Quico  però,  li demana a l’àvia que el saludi com sempre fan a la granja, l’àvia es treu el barret i a sota apareix  la barretina  que és allà mateix per un oblit. En adonar-se l’àvia se sentirà molt penedida d’haver acusat l’Amanda i entendrà l’acte d’amor del pollet Quico amb els oblits de l’àvia.

El llibre vol ajudar als nens a poder-se relacionar amb els avis que pateixen pèrdues de memòria a través de l’observació i l’afecte.

El llibre està il·lustrat per Pedro Rodríguez.

Adequat de 9 a 10 anys.

Recomanat per Jordi Valls Pozo. Bib. Singuerlín – Salvador Cabré de Santa Coloma de Gramenet.

02/03/2022