Novetats

El Gos dels Baskerville

Doyle, Arthur Conan,

Barcelona : Laertes, 2001

Si diem que un personatge té coneixements de criptografia, d'arts marcials, de grafologia, de violí, de psicologia, de ciència forense o bé d'antropometria, que és cocainòman quan no té feina, que es passeja acompanyat d'un metge pels erms anglesos fumant en pipa, i que viuen plegats al número 221 Bis de Baker Street, a Londres….de qui estem parlant?

I si l'autor d'aquest personatge és un metge escriptor de novel·les policíaques que es va basar en el mètode del raonament deductiu per resoldre els misteris dels crims i li van concedir el títol de Sir…de quin autor estem parlant?

I si a més us diem que un altre dels protagonistes de la novel·la que us recomanem és un gos ferotge que mossega a tort i a dret….de quina obra estem parlant?
"Elemental, estimats lectors" Fantàstic, sou uns bons detectius!!

Hem rescatat aquest bombonet per fer un petit homenatge a les primeres novel·les policials basades en el misteri i la raó entrant en conflicte entre el que és racional i irracional, aconseguint que el lector hi participi activament gràcies a les pistes que van deixant els personatges.

"El gos dels Baskerville" és una de les obres més conegudes de Sir Arthur Conan Doyle, se n'han fet moltes adaptacions al cinema, l'última dirigida per Douglas Mackinnon. Nosaltres hem triat un fragment de l'actor Jeremy Brett que va interpretar Scherlock Holmes entre el 1984 i el 1988.

Més informació:

Recomanat per Mª Àngels Alfonso. Bib. Àngel Guimerà. Matadepera