Detall d’imatge - Gènius

Ruta de navegació

Imatge

La Mataró
La Mataró

Impulsors d'aquest ferrocarril

La “Mataró” és la màquina de vapor  més emblemàtica de Catalunya, ja que va ser ella la primera en recórrer el primer tram de ferrocarril de tota Espanya, que feia el trajecte Barcelona-Mataró.  Va ser al 1848!. El 28 d’octubre d’aquell any es va fer una gran festa d’inauguració en la que van viatjar 400 persones. El viatge, sense parades, durava 35 minuts (és el que triga ara aturant-se a totes les estacions!) i anava a 47 km/h (Imagina! Ara els trens de rodalies poden circular fins a 120km/h)

Per construir aquesta línia de ferrocarril es va comprar a Anglaterra tot el material necessari: ferro, 4 locomotores, 62 vagons de passatges, 30 de mercaderies i 2 especials per transport de mercaderia de gran volum. La fusta de les travesses van ser portada de Rússia.

La construcció d’aquest tram de 28,4 km va significar moltes coses:

Sabies que l’any 1948, per celebrar el centenari del primer ferrocarril de la península Ibèrica, es va construir una rèplica de la “MaratóSi tens curiositat de veure-la en directe, pots visitar el Museu del Ferrocarril de Catalunya que es troba a Vilanova i la Geltrú.

Primer tren de Catalunya

el tren de Barcelona a Mataró, Arxiu històric de tve Catalunya

 

"Trens de postal

 

"Anem en tren de rodalies al Museu del Ferrocarril de Vilanova"

"Petita història del tren de Soller"

"El ferrocarril a Catalunya" 

"Trens i estacions de Catalunya" 

"El tren i el xiulet màgic

 

Font d'informació:

La teva privacitat és la nostra prioritat

Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells.         Més informació