• Ratolins i guineus : una amistat d'un altre món

[Barcelona] : Pack Màgic, [2021]

En un entorn natural d’aigua i de boscos, deu animalons de diferents espècies neixen, creixen, s’observen i s’empaiten. A l’aigua, un lluç de riu molt menut vol ser gegant, una jove libèl·lula vol aprendre a lluitar i una salamandra té moltes ganes de sortir de l’aigua per descobrir un altre món. A la riba del riu, un castor desitja construir el món a la seva manera mentre que un bitó vol arribar fins a la lluna volant. A dalt dels arbres, un mussol aixeca el vol i es creua amb un ratpenat a qui li agrada molt la música. Quan per fi clareja, uns cabussons emplomallats ballen, un blauet cerca el seu lloc sota el sol i una tortuga viu meravellada per aquest món tan agitat, manté la calma i desafia el pas del temps. Els nostres deu aventurers admiren la bellesa d’aquest món i se senten afortunats de ser-hi. I tots ells, davant de la natura que els envolta exclamen: Bon dia, món!

16/11/2023
  • Transports : 50 vehicles que han canviat el món

Ralphs, Matt

Barcelona : La Galera, maig 2023

Un àlbum il·lustrat fascinant sobre els vehicles que han ajudat a donar forma al nostre món.
    Des de carros antics i els primers vaixells fins a cotxes de carreres, coets i avions solars, el nostre món ha canviat gràcies al desenvolupament pioner de molts vehicles increïbles.
    Fes un viatge en el temps per descobrir com aquests 50 invents innovadors han canviat el món i com poden donar forma al nostre futur...

02/10/2023
  • Aquí, en el mundo real

Pennypacker, Sara

Barcelona : Nube de Tinta, marzo de 2023

Ware vol passar l’estiu tranquil i en el seu món, però els seus pares tenen altres plans per a ell. L’han inscrit a un campament d’estiu on haurà de relacionar-se amb nois de la seva edat, com es suposa fan els nois normals. En Ware no és “normal” i afortunadament La Jolene tampoc. Aquesta noia tant reservada i el seu hort en el solar d’una església en runes seran la seva salvació.

• Gaudí: un estiu inoblidable

Tabora Salvini, Carla

Barcelona : Joventut, maig de 2023

Un preciós àlbum que ens endinsarà en els anys més importants de la vida de Gaudí, en què trobarà el seu singular estil a través del contacte amb la natura. Gaudí troba inspiració en cada element de la natura i la seva capacitat imaginativa no coneix límits. Als onze anys no pot saber que la seva genialitat el portarà a ser un dels arquitectes més revolucionaris de tots els temps.

• No es pan comido

Jourdy, Camille

Barcelona : Astronave, febrero de 2023

Àlbum sense paraules. La Mama osa li encarregat al petit osset portar un pastís acabat de fer als seus veïns. Però el petit osset aviat descobrirà que anar pel bosc amb un deliciós pastís acabat de fer no és gens fàcil 🎂

• El Bullying es cosa de todos

Cabestany, Carmen

Barcelona (España): Libros Cúpula, abril de 2023

L’autora és docent de secundària i presidenta de l’Associació NO a la Acoso Escolar (NACE) és una de les expertes en assetjament. Ofereix un testimoni valent i objectiu basat en l’experiència de les situacions viscudes. El defineix com a maltractament entre iguals amb reiteració, i voluntat de fer mal per part de l’agressor, indefensió per part de la víctima i un desequilibri de forces. Reclama que la societat sigui conscient del mal permanent que es fa a la víctima, per desatenció de les escoles, mestres, pares i mares i l’administració. Dona pautes per detectar i prevenir l’assetjament i per l’establiment de protocols i d’alertes.

13/07/2023
  • El Embarazo no es como te lo contaron :

Oster, Emily

Barcelona (España) : Zenith, marzo de 2023

Un llibre clar per prendre decisions abans i durant l’embaràs. L’autora, professora universitària d’economia, s’ha convertit en una experta amb els seus tres llibres que aporten dades i informació de  la criança conscient informada.  S’allunya de l’estereotipus dulcificat de la maternitat i paternitat.

27/07/2023
  • Educación sostenible

Bona, César

Barcelona : Plaza Janés, marzo de 2023

Tenir cura del planeta és un tema habitual a les escoles. La crisi climàtica fa urgent la militància mediambiental que el professor César Bona transforma com a oportunitat educativa per ser conscients de la conseqüència de les nostres accions. Bona reclama una visió i acció conjunta de tots els ciutadans per cuidar i respectar on vivim i demana que es reconegui el paper present dels nens i nenes i joves tenen en la  sostenibilitat del planeta. El llibre és ple de petites accions i iniciatives que serveixen per reflexionar sobre les moltes iniciatives que es poden portar a terme.

13/07/2023
  • Mundo extraño

Valladolid : Divisa Home Video, [2022]

Els Clades són una família d’ exploradors molt coneguda arreu del món. Un dia tots plegats, arriben a un lloc nou on mai ningú l’ha trepitjat. Allí hauran d’enfrontar-se a diversos perills i descobriran noves criatures que mai havien estat documentades. Però la missió és posa en risc i es veu amenaçada al fracàs per les múltiples baralles entre els components familiars.

07/07/2023
  • Llengües del món

Inclán, Paco

Albuixec : Litera, [2023]

Al món hi ha milers de llengües. I a les seves paraules, expressions, històries, jocs, totes hi guarden un tresor. Llengües molt parlades, però també molt poc parlades, fins i tot llengües que es van deixar de parlar i s’han recuperat. Llengües xiuxiuejades, inventades, prohibides, de signes... Llengües del món ens ensenya tota aquesta diversitat i ens obre una finestra per treure-hi el cap i veure diferents maneres d’anomenar el món. Ens hi acompanyes?

06/07/2023