Llegir en veu alta: un plaer compartit

Les Biblioteques Municipals del Maresme presenten la guia “Llegir en Veu Alta: un plaer compartit” en el marc del nou projecte de comarca “Donem Veu a la Lectura”.

Coincidint amb el Dia Internacional de la Lectura en Veu Alta, aquest mes de febrer les Biblioteques del Maresme presenten la guia “Llegir en Veu Alta: un plaer compartit” que s’ha elaborat amb la col·laboració i assessorament de l’escriptora mataronina Lola Casas. Amb aquesta guia es pretén oferir una eina pràctica per a pares i mares, professorat i personal bibliotecari, que vulguin practicar la lectura en veu alta amb infants d’edats compreses entre 6 i 12 anys.

Així, la guia inclou orientacions pràctiques, propostes literàries per a tots els gustos i poemes propis de la Lola Casas. La guia estarà disponible a les biblioteques del Maresme i per a tothom interessat en aquesta pràctica.

Les Biblioteques Municipals del Maresme volen esdevenir un dels referents de la lectura en veu alta a través de l’acompanyament, l’assessorament, la motivació i l’aprenentatge. Per això han dissenyat un conjunt d’accions encaminades a donar a conèixer i promoure la lectura en veu alta, alhora que fer visibles els valors i beneficis que té aquesta pràctica, no només pels infants i joves, sinó també per a totes les edats i condicions. Totes aquestes accions van dirigides als professionals de l‘àmbit de l’educació, de les famílies, de les pròpies biblioteques, i en general a tothom que vulgui fomentar el gust per la lectura en veu alta.

Dins el projecte les biblioteques ofereixen sessions formatives, maletes pedagògiques i lots de documents dirigits als centres educatius, programació d’activitats (tallers, clubs de lectura, exposicions...) i trobades virtuals amb referents de la lectura en veu alta, entre molts altres recursos. Les Biblioteques Municipals del Maresme, a través dels seus canals habituals de comunicació aniran informant de tots els esdeveniments programats.

@bibliosMaresme

@llegirenveualta