Novetats
-
El desenllaç de la trilogia de La Ciudad sin nombre et deixarà sense alè. El monestir ha quedat reduït en cendres. El secret dels constructors de la ciutat, que amagaven els monjos del cor de pedra, ha sortit a la llum. Erzi, el nou general de totes les espases, no dubta en fer-lo servir per defensar la ciutat sense nom davant de l’imminent atac dels Yisun. Kai i Rata intenten per tots els mitjans salvar la ciutat i els seus habitants. Kai coneix molt bé el palau Dao. Rata se sap de memòria els carrers, accessos i sostres de la ciutat. Han d’aconseguir aturar els plans de l’Erzi i la Mura. Per sort no estaran sols. Un final on l’ambició, el poder, els secrets i les aliances inesperades posen en relleu la importància de la bondat i la solidaritat.
L’autora, Faith Erin Hicks, va aconseguir un Eisner per al millor còmic per a nois de 9 a 12 anys pel final de la trilogia.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Dues mirades que es fonen en una sola. Dues vides paral·leles de dos éssers marcats per la crueltat dels homes. Un noi plantat, dia rere dia, davant de la gàbia d’un llop borni en un zoo. Un diàleg sense paraules. El noi també tanca un ull per tenir la mateixa visió que el llop. En aquell moment, a través dels ulls, s’expliquen la història de la seva vida. La novel·la juvenil de Daniel Pennac adaptada al còmic. Un relat emotiu i actual sobre l’exili, el maltractament infantil i la crueltat sobre els animals; però sobretot un relat esperançador. Inclou un apartat on Mathieu Sapin, autor del còmic, explica com el va fer, les entrevistes amb Daniel Pennac, esbossos, fotografies i curiositats del còmic.
^Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
¡Yahho Japón!
Barcelona : Libros del Zorro Rojo, mayo de 2024
Sabies que al Japó hi ha dones artificieres? Són les que imaginen i fabriquen els focs d’artifici. També hi ha artesanes de les cometes i dels fideus soba, i estudioses de la molsa dels boscos. Existeixen les areneres, perquè el banys d’arenes volcàniques són molt relaxants, i les lluitadores de sumo. I artistes que amb delicadesa, resina i pols d’or transformen les coses trencades amb peces valuoses. D’altres fabriquen paraigües per sabates i estris per l’estil, que no estan en venda i, sobretot serveixen per preguntar-nos per què comprem tantes coses que no necessitem? Es pot somiar amb els oficis que existeixen, o si els somnis es compleixen. Aquest llibre presenta vuit dones que es dediquen al que més els hi agrada i a través d’elles coneixerem històries poc conegudes del país del sol naixent.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
L’home és un llop per a l’home? Diuen que la convivència crea lligams d'afecte, en crea i els enforteix, però en una situació extrema també és així? Què passaria si un virus exterminés la humanitat? O gairebé a tota? Un grup de deu joves conflictius que compleixen condemna en un centre de menors es veu abocat a organitzar-se per sobreviure. Un virus mortífer s'ha estès pel món. Estan sols i amb prou feines tenen menjar.
Premi Edebé de literatura juvenil
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
La Caterina, de mare russa i pare català, té dotze anys i adora la dansa, però per un motiu que ella no entén, la seva mare no li permet fer-ne classes. Quan decideix fer un treball escolar sobre la història de Rússia, la Caterina descobrirà que la seva àvia Ekaterina, que té vuitanta anys i viu en una residència a Sant Petersburg, va ser primera ballarina del ballet d’aquella ciutat. A través de les cartes que s’intercanvien, l’àvia li explica la seva vida i la dels seus pares a través de la història del seu país: la Revolució Russa, les dues guerres mundials, els nazis, la caiguda del Mur de Berlín, i la nena descobreix per fi el secret que amaga la seva mare.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
La Senda, la nostra protagonista, es trasllada amb els seus pares a un petit poble. Els pares estudien l’entorn que està tant contaminant que no creix res. La Senda haurà de quedar-se molt de temps sola dins la vella escola amb Sentinella, el seus assistent virtual. Un dia veu un petit brot al patí de l’escola i surt a rescatar-lo i també troba una caixa amb coses que pertanyen a un noi anomenat Olmo. La Senda pregunta als pocs habitants del poble qui era aquest noi, però li donen massa informació, fins que un dia troba unes coordenades i decideix investigar.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Què tenen en comú una crispeta i una granota? I una llauna de tonyina i un paraigua? Molt més del que creus. Aquest llibre és una sort d'imaginari de “coses” que tenen alguna cosa en comú. Cada doble pàgina presenta una qualitat o característica (que té forats, que pica, que sona, que és delicada, que curta,...), exemplificada amb imatges d'objectes i d'éssers vius que les posseeixen. Coses delicades, per exemple, són els ous, les bombolles de sabó o la petxina d'un caragol mandrós. Les relacions entre aquestes imatges són, com es pot comprovar, sorprenents i estimulants. I segur que agullonen al petit lector per a continuar jugant i descobrint coses i coses que són així o aixà.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Aprendizaje basado en proyectos :
Tres Cantos : Akal, enero de 2024
El contingut d’aquest llibre és d’un alt interès no només per a docents, sinó també especialment per a famílies i alumnat preocupat pel camí actual que ha pres el sistema educatiu públic al nostre país.
L’aprenentatge basat en projectes té l’origen en les teories conductistes de Dewey, Kilpatrick y Saiz que van arribar a Espanya el 1933. Aquell projecte pretenia substituir l’escola per l’empresa neotaylorista: “L’aprenentatge basat en projectes és la metodologia que reprodueix el tipus de treball col·laboratiu de les empreses de finals del segle XX i del segle XXI. En aquestes empreses els individus operen sota la ficció que treballen com a iguals, intercanviant els llocs, sent peons, líders i estrategs, pel bé de la família-empresa en què el CEO els tracta com a col·legues. I no realitzen un treball col·lectiu sense més ni més, sinó tota una sèrie de processos o estratègies que han de maximitzar el coneixement i les habilitats dels individus que formen part del grup, generant un producte amb “impacte social”; transferint aquests coneixements a altres llocs de l’empresa o a altres seus, de forma diversa i “original”, a cada moment, de manera que la formació, perquè l’empresa no redueixi el seu marge de beneficis, tingui cost 0” . Per dir-ho planerament, en això ha consistit bàsicament l’estafa: presentar una política corporativa com una pedagogia humanitària.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Manual pràctic i amè sobre l’embaràs, el part, la cura i criança d’un nadó. L’autor és un experimentat pediatra, investigador i divulgador que ho explica de manera àgil. Inclou un seguit de preguntes i respostes per als nous pares i mares.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
-
Aquest llibre descriu el funcionament del cervell que llegeix, i explica que aprendre a llegir consisteix a prendre consciència de les estructures de la llengua oral i connectar-les eficaçment amb el codi visual de les lletres. Atents a l'aplicació dels seus coneixements a l'escola i en l'àmbit familiar, *Dehaene i el seu equip no es limiten a un únic mètode òptim: ofereixen una sèrie de principis educatius que faciliten el descobriment de la lectura. Així, els jocs amb els sons de les paraules, tant com l'atenció degudament concentrada, permeten accelerar l'automatització del desxiframent, i alliberar recursos en la ment per a dedicar a la comprensió dels textos. L'avanç gradual, la diversitat d'exemples i l'adaptació al nivell dels nens contribueixen a millorar l'ensenyament, garantint la diversió a l'aula. La clara i àgil explicació no perd de vista les possibles dificultats, com l'adquisició de la lectura en mitjans desfavorits i també la dislèxia.
Amb la convicció que una política educativa rigorosa i estimulant per als mestres pot portar els seus fruits, es presenten aquí experiències reeixides que van aplicar aquestes idees i també una orientació pedagògica basada en les dificultats pròpies de la nostra llengua. Aprendre a llegir confirma amb escreix que és desitjable i possible travessar el pont que porta dels laboratoris a les aules.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals