Santa Eulàlia de Ronçana. Biblioteca Casa de cultura Joan Ruiz i Calonja - Gènius

Ruta de navegació

Santa Eulàlia de Ronçana. Biblioteca Casa de cultura Joan Ruiz i Calonja

Dades generals

Adreça:

Carrer Mestre Joan Batlle, 6

08187 Santa Eulàlia de Ronçana

Com arribar-hi
a/e:
b.st.eulaliaron@diba.cat

Belén Martínez Català
Data d'inauguració:

26/03/2011

Xarxes socials:

Observacions:

La biblioteca continua oferint els serveis de les fases de reobertura:

• Préstec de documents preferiblement amb cita prèvia com la resta de serveis.
  • Devolució de documents únicament a través de  la bústia exterior de retorns.
  • Préstec Interbibliotecari. Demanem a altres biblioteques aquells documents no disponibles a la nostra.
  • Informació bibliogràfica.
  • Accés a ordinadors d’internet i +,  i servei d’impressions, amb cita prèvia.
    - Espais amb WiFi per estudiar i treballar.

- Espais d’estudi, també amb cita prèvia.

A més,

• Activitats culturals, narracions de contes, clubs de lectura, etc... amb inscripció prèvia i aforament limitat.
  • Podeu accedir al fons bibliogràfic i audiovisual i fer la pròpia tria de documents, respectant sempre les mesures de seguretat (mascareta, gel i distància de seguretat).
  • Els documents consultats o compartits es deixaran als carros per aplicar la quarantena indicada.
  • L’aforament serà limitat i el temps de consulta no haurà d’excedir de 15 minuts.
  • Recomanem reservar aquest servei també amb cita prèvia
  • Si ho preferiu, el personal continuarà preparant-vos lots amb els documents que sol·liciteu.

Horari del servei:
a partir del 14 de setembre

Totes les tardes de dilluns a divendres de 16:30 a 20 h.
Dissabtes al matí de 10 a 13:30 h.
La resta de matins el servei romandrà tancat fins nou avís.

Dies de tancament:
La biblioteca romandrà tancada els festius i les festes laborals que marca el calendari oficial per a l'any 2020 a Catalunya i els dies següents:

• Dilluns 7 de desembre (pont)
  • Dimecres 9 de desembre (pont)
  • Dijous 10 de desembre (Festa Major d’hivern)

Vacances d’estiu: del 1 al 30 d’agost inclosos

Horaris:

Estiu:
  • Dilluns De 16:30 a 20 h.
  • Dimarts De 16:30 a 20 h.
  • Dimecres De 16:30 a 20 h.
  • Dijous De 16:30 a 20 h.
  • Divendres De 16:30 a 20 h.
  • Dissabte De 10 a 13:30 h.
  • Diumenge Tancat

Observacions de l'horari: Horari excepcional. Pendent de l'evolució de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19.

Hivern
  • Dilluns De 16:30 a 20 h.
  • Dimarts De 16:30 a 20 h.
  • Dimecres De 16:30 a 20 h.
  • Dijous De 16:30 a 20 h.
  • Divendres De 16:30 a 20 h.
  • Dissabte De 10 a 13:30 h.
  • Diumenge Tancat
La Biblioteca Casa de Cultura Joan Ruiz i Calonja és un servei públic municipal, obert a tothom. La Biblioteca depèn de l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana que la gestiona en conveni amb la Diputació de Barcelona i forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM). L'accés principal es fa través de les antigues escoles, i s'arriba a un vestíbul que actua de mirador. Des d'allí s'accedeix a la sala d'actes i la zona de diaris i revistes. A la planta inferior trobem el fons general de la biblioteca, dues aules de suport per adults, una aula de formació multimèdia i la zona infantil. Tota la planta inferior té comunicació visual amb l'espai verd del jardí que s'ha tancat convertint-se en espai d'ús exclusió de la biblioteca. Sabies que...? Porta el nom de l’escriptor, estudiós i filòleg Joan Ruiz i Calonja (Barcelona 1923, Santa Eulàlia de Ronçana 2010) en reconeixement per la seva aportació al municipi. Com a pedagog esdevingué el primer director de l’Escola de Segon Ensenyament de la Vall del Tenes l’any 1980. Pots ampliar la informació en aquest enllaç o consultar l'entrada de Joan Ruiz i Calonja a la Viquipèdia.

Fons especials

No hi ha resultats.