Guia de lectura
Expliquem la vida amb un conte: els trastorns en l'aprenentatge
- Tiana. Biblioteca Can Baratau
En l'actualitat, l'índex de fracàs escolar se situa entre el 10% i el 15% de la població infantil. Un percentatge prou alt de la població escolar té problemes d'aprenentatge. D'aquest percentatge n'hi ha degut a Trastorns de l'Aprenentatge (de la lectura -dislèxia, de les matemàtiques -discalcúlia-) i a d'altres trastorns que, no considerats com a Trastorns d'Aprenentatge, afecten en la manera de rebre i treballar la informació (TDAH, Trastorn de l'Aprenentatge no verbal -TANV- Trastorns de l'espectre autista com la Síndrome d'Asperger -SA-, Síndrome de Tourette -ST-, Trastorn específic del Llenguatge -TELL-) i per tant, en la manera d'aprendre.
Tant en l'àmbit familiar com en el marc de l'escola inclusiva, és absolutament imprescindible la formació, de pares i mares i dels professionals de l'educació per atendre els alumnes.
L'objectiu d'aquesta guia és facilitar els recursos per conèixer-los, i així ajudar, perquè només quan hi ha coneixement hi ha comprensió, i només d'aquesta manera és possible la intervenció i la integració escolar, familiar i social.
Data de creació: 07/09/2013
Última actualització: 22/01/2015
Seccions de la guia
Autisme, Trastorn aprenentatge no verbal i Síndrome d'Asperger
El llibre ofereix una explicació clara i en primera persona del què és un cervell autista, la seva racionalitat biològica i les seves implicacions personals i socials.
Es tracta d'un còmic molt útil per treballar a l'aula, ja que el mateix alumne pot explicar com se sent, les seves característiques al grup de la classe orientat pel tutor.
Es tracta d'un còmic que explica les vivències d'un pare d'una nena amb autisme. Molt recomenable per entendre les característiques i el dia a dia d'una família amb infants dins de l'espectre autista. També hi ha la pel·lícula.
Aquest conte ens presenta la història de l'Eduardo, amb frases curtes i dibuixos explicatius d'aquest síndrome. El llibre és especialment indicat per fer tutories a les escoles on hi ha un nen al grup amb aquestes característiques.