Guia de lectura

Expliquem la vida amb un conte: els trastorns en l'aprenentatge

Expliquem la vida amb un conte: els trastorns en l'aprenentatge
Guia creada per:
  • Tiana. Biblioteca Can Baratau

En l'actualitat, l'índex de fracàs escolar se situa entre el 10% i el 15% de la població infantil. Un percentatge prou alt de la població escolar té problemes d'aprenentatge. D'aquest percentatge n'hi ha degut a Trastorns de l'Aprenentatge (de la lectura -dislèxia, de les matemàtiques -discalcúlia-) i a d'altres trastorns que, no considerats com a Trastorns d'Aprenentatge, afecten en la manera de rebre i treballar la informació (TDAH, Trastorn de l'Aprenentatge no verbal -TANV- Trastorns de l'espectre autista com la Síndrome d'Asperger -SA-, Síndrome de Tourette -ST-, Trastorn específic del Llenguatge -TELL-) i per tant, en la manera d'aprendre.

Tant en l'àmbit familiar com en el marc de l'escola inclusiva, és absolutament imprescindible la formació, de pares i mares i dels professionals de l'educació per atendre els alumnes.

L'objectiu d'aquesta guia és facilitar els recursos per conèixer-los, i així ajudar, perquè només quan hi ha coneixement hi ha comprensió, i només d'aquesta manera és possible la intervenció i la integració escolar, familiar i social.

Data de creació: 07/09/2013

Última actualització: 09/10/2024

Dislèxia


 Dislexia : una comprensión de los trastornos de aprendizaje
Dislexia : una comprensión de los trastornos de aprendizaje
Torras de Beà, Eulàlia  
Barcelona : Octaedro, 2011
 El Reto de la dislexia : entender y afrontar las dificultades de aprendizaje
El Reto de la dislexia : entender y afrontar las dificultades de aprendizaje
Martínez, Francisco  
Barcelona : Plataforma, 2012
 Em costa llegir : dislèxia
Em costa llegir : dislèxia
Arroyo, Lídia , Soro, Elisa  
Barcelona : Salvatella, 2009

La protagonista del conte, la Blanca, no se sent bé perquè li costa llegir. Després de conèixer el diagnòstic, el logopeda li dona unes pautes. És el que anomenaríem un conte d'autoajuda per tal que els nens i nenes s'adonin que no estan sols i que amb ajuda se'n poden sortir.

 Las Letras bailan : prevención y tratamiento de los trastornos lectoescritores y dislexia
Las Letras bailan : prevención y tratamiento de los trastornos lectoescritores y dislexia
Marrodán Gironés, María José  
Madrid : ICCE, DL 2006
 Les Lletres i jo : un conte sobre la dislèxia
Les Lletres i jo : un conte sobre la dislèxia
Llucià, Iraida , Bailey Garrido, Alicia  
Vilanova i la Geltrú : Sandia Books, 2013

Aquest conte és una novetat editorial d'aquest any 2013. És un llibre molt recomanable per a treballar amb els nens a casa i a l'escola.

 No et preocupis per mi
No et preocupis per mi
Catalan, Mireia , Gómez Falguera, María  
Barcelona : [s. n.], 2008

És un conte per a petits i grans, que pretén esdevenir una eina s'ajuda. El conte està basat en la vivència personal d'una de les autores, la Mireia. Així mateix, el llibre pot ajudar als pares a saber com se senten els seus fills durant les diferents etapes del procés d'aprenentatge, a més de saber tot i els obstacles que es puguin trobar pel camí, els seus fills aniran endavant, es tracta d'una qüestió d'esforç i motivació.

 

 Programa de intervención para mejorar la eficacia lectora : [Dislexia fonológica] : Educación primaria. 2º y 3er ciclos
Programa de intervención para mejorar la eficacia lectora : [Dislexia fonológica] : Educación primaria. 2º y 3er ciclos
Calvo Rodríguez, Ángel R. , Albacete Perea, Almudena , Calvo Tendero, Nadia  
Valencia : Promolibro, DL 2009
 Quiero ser la que seré
Quiero ser la que seré
Molina, Silvia  
León : Everest, 2005
Torna a l'inici