Dies Europeus de la Solidaritat Local 2020

EDLS

Saps que hi ha nens al món que han de fugir del seu país perquè estan en guerra? Segurament ho has sentit a les notícies, oi?

Des dels ajuntaments d'Europa volem ensenyar-te aquesta realitat i per això del 14 al 29 de novembre de 2020 celebrem els Dies Europeus de la Solidaritat Local (EDLS), perquè puguem conèixer com podem fer un món més sostenible i què vol dir quan els adults parlen del dret de refugi.

Per aquest motiu et recomanem especial temàtic amb propostes de lectura i activitats virtuals que pots trobar a les biblioteques de la Xarxa i puguem ser conscients de que els drets humans, la diversitat i la interculturalitat són valors indispensables per poder construir un món millor.

Et recomanem

• Palabras de caramelo

Palabras de Caramelo

Moure, Gonzalo

Madrid : Anaya, 2006

En Kori és un nen sordmut que viu a un camp de refugiats saharaui. Un dia, la mestra veu que li pot ensenyar a llegir i a escriure, i és a partir d'aquest moment que tot canvia. Acompanyat del seu quadern de notes i del seu amic de l'ànima, el camell Caramelo, aconsegueix plasmar les seves emocions, cosa que l'ajudarà a sentir-se millor.

Adequat d'11 a 12 anys.

Recomanat per Marta Martí Lanuza de la Biblioteca Central de Terrassa.

Mitjana (0 Vots)

Pax : una historia de paz y amistad

Pennypacker, Sara

Barcelona : Nube de Tinta, 2016

Si teniu una mascota que conviu amb vosaltres, entendreu immediatament el vincle d’amistat que hi ha entre en Peter i la seva guineu Pax. Si a més a més, la vostra mascota hagués sigut rescatada amb tres mesos i des de tant petita fos la vostra millor amiga, encara tindríeu menys dubtes del lligam indestructible entre els dos protagonistes d’aquesta història.

En Peter i en Pax són inseparables; però arriba un dia en què en Peter es veu obligat a abandonar la seva vida a causa de la guerra i marxar deixant el seu amic enmig del bosc. Serà llavors quan, conscient del què vol, iniciarà un viatge iniciàtic al llarg de 300km que el duran a creuar un país en conflicte, per descobrir d’una banda la bogeria que és la guerra, però de l’altra, també, el valor de l’amistat, la importància de l’esforç, la valentia de la fidelitat a un mateix i cap als altres.

Abandonat i sol, Pax es veurà forçat a iniciar un camí que el portarà al descobriment de la vida salvatge, a caçar, a defensar-se, a buscar refugi, relacionar-se amb els de la seva espècie i en definitiva créixer per retornar a la naturalesa, el lloc que li és propi.

Els dos protagonistes, per separat, faran un viatge iniciàtic que els conduirà a abandonar les pors, per afrontar-les, superar-les i fer el llarg camí cap al retrobament.

Un relat sobre l’amistat, la fidelitat, l’amor i la inutilitat de la guerra, que descriu meravellosament bé la vida animal, i que puntejat per les magnífiques il·lustracions de John Klassen, ens ofereix una lectura emocionant.

Adequat d'11 a 12 anys.

Recomanat per Marta Nuet Blanch. Bib. La Roca del Vallès.

Mitjana (0 Vots)

Mexique : el nom del vaixell

Ferrada Lefenda, María José

Barcelona [etc.] : Libros del Zorro Rojo, 2017

El 27 de maig de 1937, en plena guerra civil, 456 fills i filles de republicans van embarcar en el transatlàntic Mexique, que va salpar des de Bordeus rumb a Mèxic. Estava previst que fossin allà durant tres o quatre mesos, però la derrota republicana i l’inici de la Segona Guerra Mundial van transformar el seu exili temporal en definitiu. Aquells nens mai van tornar a la seva terra natal, i els pocs que van aconseguir fer-ho, algunes dècades més tard, van trobar-se un país, uns germans i uns paisatges que ja no reconeixien.

Libros del Zorro Rojo recupera en aquest àlbum il·lustrat un cas real, esdevingut a Espanya fa just vuitanta anys, narrat des de la perspectiva d’un nen, una veu infantil carregada de matisos —entre ells, la incertesa, l’esperança i la innocència—.

Adequat de 9 a 10 anys.

Recomanat per Olga Pato Núñez. Bib. Ramon Fernàndez Jurado de Castelldefels

Mitjana (0 Vots)

Quan el meu pare era un arbust

Leeuwen, Joke van

Barcelona : Cruïlla, 2013

Relat d'un llarg viatge, ple de perills, cap a l'estranger per a fugir d'una guerra. L'Ela, la protagonista de l'història ens l'explica d'una manera directa i amb un to divertit.

Us el recomanem perquè fa una molt bona descripció de les peripècies que han de passar els refugiats  que fugen de les zones en guerra.

Aquest llibre va ser finalista del Premi Atrapallibres 2013-2014.

Adequat d'11 a 12 anys.

Recomanat per Marta Martí Lanuza de la Biblioteca Central de Terrassa.

03/11/2020

Contes que et recomanem

Selecció de contes que trobaràs a les biblioteques:

"La bala de vidre de l'Idris

"Les dues mantes"

"Un llarg viatge

"La maleta"

"El viatge

Data de creació: 05/11/2020 Última actualització: 05/11/2020

Selecció de contes

Et recomanem aquesta selecció de contes realitzada per la Biblioteca Les Voltes.

100 contes i novel·les

100 contes i novel·les per a infants i joves sobre migracions, refugi i convivència realitzada per la Fundació Catalana de l'Esplai.

Contes pels nostres drets

Contes molt especials... Amaguen històries d'allò més sorprenents! algunes de ben divertides i altres de més tristes, però totes ens ensenyaran a reconèixer els nostres drets!

Fons Especial d'Immigració

Fons Especial Immigració de la Biblioteca Font de la Mina de Sant Adrià de Besòs.

Fons Solidari Ezequiel Martín

Fons Solidari Ezequiel Martín de la Biblioteca Can Mulà de Mollet del Vallès amb més de 300 documents sobre la pau, la solidaritat, la cooperació i els drets humans.

No hi ha resultats.

Coneixes els teus drets?

T'imagines que no tinguessis una casa on viure, o que no poguessis anar al metge quan estàs malalt? A dia d'avui encara hi ha molts nens i nenes que es troben en aquesta situació. Coneixes els teus drets?