Una Passejada en_barca i altres_histories Pv comics recomanacio - Gènius

Ruta de navegación

Busca libros, música y cine al Catálogo Aladí

Los bibliotecarios recomiendan

Una Passejada en barca i altres històries

Ruzzier, Sergio

Madrid : Liana Editorial, [2020]

Una passejada en barca i altres històries de Sergio Ruzzier ens presenta en Fox i Chick, una guineu i un pollet que viuen mil-i-una aventures quotidianes. Històries curtes plenes d’humor, que capten l’atenció tant de primers lectors com de lectors més avançats gràcies a la ironia dels seus diàlegs. En Fox i en Chick són molt bons amics però no sempre estan d’acord, en Chick s’ho qüestiona tot i posa a prova la paciència d’en Fox. Una lectura deliciosa i fresca sobre l’amistat, la convivència i la diversitat, amb un dibuix i un color a tinta i aquarel·la plens de llum.

Aquest primer volum inclou: Una passejada en barca, El pastís de xocolata i La sortida del sol. També disponible en castellà.

I si us heu quedat amb ganes de més Fox i Chick, ja podeu llegir el segon volum de la col·lecció: La festa i altres històries que recull: La festa, Una bona sopa i Estigues quiet.

Recomanat per Mireia Martínez Bailón. Biblioteca Ernest Lluch i Martín. Vilassar de Mar.

27/05/2021

Francisco Ibañez

Ibáñez tenia una feina segura com a empleat de banca després d'haver començat com a nen dels encàrrecs però la seva passió era el dibuix. Amb només 20 anys va publicar els seus primers treballs i només un any després va entrar a treballar a l'editorial Bruguera, en aquell moment la més important en el sector del còmic. Només l'abandona amb la seva desaparició a la dècada dels 80. Edicions B seria la firma que es quedaria amb tot el fons editorial anterior.

L'any 1958 crea a Mortadel·lo i Filemó dos detectius que seran els seus personatges més famosos i aceptats. Durant una dècada protagonitzen històries curtes però a partir de 1969 comencen a viure llargues aventures rodejats d'una sèrie de personatges fixos sempre amb la realitat com a inspiració i adaptant-se als canvis que va patint la societat i la realitat del país.

En las bibliotecas encontrarás:

Destaquem algunes aventures en concret, pots veure la primera de llarga durada (Sulfat atòmic) una molt popular (el tirà) i com dibuixa sobre temes actuals (eleccions) o té el costum de fer participar als dos agents a esdeveniments esportius importants a nivell mundial, com Mundials de futbol i Jocs Olímpics. Al catàleg Aladí trobaràs moltes historietes més:

Un cop havia creat als que definitivament serien els seus personatges emblema va treballar altres sèries igualment enginyoses i divertides que en els últims temps ha anat abandonant per la gran demanda que tenen els "Mortadel·los" i per una lògica devallada del ritme de treball amb el pas del temps. Rompetechos, Sacarino, 13 Rue del Percebe, Pepe Gotera Y Otilio i Tato Chicha i Cladoveo són altres personatges que va treballar. Com a curiositat dir-vos que a ell el que més li agrada és Rompetechos.